Extrema blinkningar...

Mer
5 år 6 månader sedan #1102886 av Vierja
Svar från Vierja i ämnet Extrema blinkningar...
Jag hade ofrivilliga ryckningar ett tag, samt att ögonen typ gick från sida till sida, snabbt.
Vet ej om det går förstå. Stog på Abilify på den tiden. Tror det är en sällsynt bieffekt.
Men hade andra mediciner också vid den tiden, typ Haldol. Ibland gjorde jag ofrivilliga grimaser åt folk, var jobbigt.
Har inte upplevt det sen jag bytt medicin. Clozapine, om du undrar vilket.
Mer
5 år 6 månader sedan #1102946 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Extrema blinkningar...
Det finns något som heter bleferospasm och det kan ibland vara biverkan till antipsykotika. Försök få träffa en ögonläkare.

www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2668
Mer
5 år 6 månader sedan #1102981 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Extrema blinkningar...
Kanske värt att pröva en annan medicin? Det du beskriver låter jättejobbigt.Jag har Zyprexa som också har biverkningar fast inte så jobbiga som de du beskriver. Z är annars känt för viktuppgång, men jag har inte drabbats i någon högre omfattning. Tycker det värsta är skakningarna i händerna. När jag hade Seroquel gick jag upp 20 kilo utan att effekten var särskilt bra. Blä!
Mer
5 år 6 månader sedan #1103241 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Extrema blinkningar...
Zyprexa brukar ge mindre risk för skakningar i händerna, därför den har viss egen Akineton-effekt. Minst risk för skakningar har Clozapine. Vid 60 års åldern brukar man kunna använda svagare antipsykotika och lägre doser. Dosen kan då för vissa sänkas med 80 %.
Mer
5 år 6 månader sedan #1103242 av Geta
Svar från Geta i ämnet Extrema blinkningar...
Har aldrig skakat i händerna som biverkning av antipsykotika.
Mer
5 år 6 månader sedan #1103256 av björk
Svar från björk i ämnet Extrema blinkningar...
Min bror blev drabbad av BELL PARES