Min hjärna är trött

  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1113719 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Min hjärna är trött
Seroquel eller quetiapin som det heter nu när patentet är släppt är en bra medicin om du får ta piller. Nackdelen är att man blir trött.
Känns knäppt av mig att hälsa dig välkommen när jag är en sån som hänger här i en månad och sen har uppehåll i ett halvår och sen kommer tillbaka för att hänga igen, men vad tusan, välkommen tillbaka!!
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 4 månader sedan #1113736 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Min hjärna är trött
Välkommen tillbaka och hej!

/Dave
Mer
5 år 4 månader sedan #1115535 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Min hjärna är trött
Hej igen allihopa!

Jag har inte testat clozapine eller seroquel, och min läkare vill inte ändra min medicinering just nu. Hon har sagt att jag har så pass bra medicinering att det nog inte går att göra så mycket justeringar , plus att jag ju funkar rätt så bra utom det kognitiva. Hon varnade mig att jag kan behöva vänja mig vid det och utveckla strategier . Det låter förnuftigt.
(Jag har alltså inte visat inlägget här eller frågat om medicin, utan det hon sagt är svar på när jag berättade mina symtom när jag pratade med henne i måndags o innan dess).
Sen har det dykt upp ett nytt spår, typ. För det är tydligen så att det kan vara fel på min hypofys, och vad jag vet kan det påverka ork och koncentration . Jag har fått remiss för magnetröntgen av hjärnan o hypofysen (den sitter ju i hjärnan). Detta på grund av att mina nivåer av prolaktin är höga trots ändring av medicinering. Jag blev ganska paff när läkaren berättade sin teori, jag hade ingen aning om att nåt annat än medicinen som var fel. Möjligheten att det beror på medicin kvarstår dock, för jag tar olanzapin också . Doktorn sa att det inte är så vanligt att den påverkar prolaktin , även om det händer ibland .
Känns lite konstigt att det för en gångs skull är NÅN ANNAN och inte JAG som är orolig över min hälsa, hahaha . Men jag tror ändå att medicinen är en faktor , så jag är inte särskilt orolig.
Vad det är får skallröntgen utvisa . Är det nåt med hypofysen är det säkert dess fel att jag blivit ”trött i hjärnan” o tappat fokus. Men vi får se!
Mer
5 år 4 månader sedan #1115568 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min hjärna är trött
Om man har haft medicin länge och haft rätt många psykoser blir hjärnan trött som du skriver och man tappar fokus. För mig gäller att jag inte längre läsa böcker tyvärr och man sitter och ser skiten, man ser ju den och mår dåligt av det då man inte lyfter på häcken och städar.

Det är sådant för mig idag att jag har förlorat förmågor som dess värre kommer med åren i denna sjukdom ( Schizofreni)
Dessutom medicinskt betingad parkinsonsm det har slagit mot förmågan vad gäller min finmotorik, kan inte göra ens en namnteckning det blir bara en krumelur

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1115790 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min hjärna är trött
Latuda har en uppiggande effekt och har kanske också en positiv effekt på kognitionen eller tankeförmågan. En del här som prövat Latuda har varit lite missnöjda. Men positivt är att den är aktiverande på alla. De flesta antipsykotika är lite tröttande.