Kognitiv testning

Mer
3 år 5 månader sedan #1303810 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kognitiv testning
Ja så är det väl. Hur man än vänder och vrider på det så får vi ganska lika i slutändan. Precis vad som behövs för att leva, inte mer. Jag har en hyra på 5600kr.
Mer
3 år 5 månader sedan #1303811 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kognitiv testning
Tror man kan få 93% av hyran så det blir

5600*0.93=5208 kr.. plussar man på 7500 så är du upp i 12700 ungefär :)
Mer
3 år 5 månader sedan #1303813 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Kognitiv testning
Man ska aldrig tvingas ut i arbete om man inte känner sig arbetsför ens 1 timma per dag. Man måste hitta styrka att starta upp igen! En läkare sade en gång till mig att om man har för stor oro för att börja arbetsträna är man inte där än. Alla säger olika inom vården!
Mer
3 år 5 månader sedan #1303815 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kognitiv testning
Har fått samma intryck där Drummer.. Verkar som vården bestämmer om man är arbetsför eller inte och på sätt och vis är det läkaren som säger om man är 100% sjukskriven eller inte.. Tror lagen säger att man inte får va ledig om man har arbetsförmåga kvar..

Många diskussioner här på viska har ju handlat om en person ska få sjukersättning eller inte..

För min del hoppas jag på det bästa men troligen måste jag börja med någon slags aktivitet..
Mer
3 år 5 månader sedan #1303818 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kognitiv testning
Det var jag själv som envisades med att jobba. Till slut kastade de ut mig. Att få full sjukersättning var inget problem.
Mer
3 år 5 månader sedan #1303820 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kognitiv testning
Jag isolerade mig i samband med min första psykos och jag var 20 år.. kom aldrig ut i något arbetsliv utan vart omhändertagen direkt..

Kvinnor har en senare debut också, kanske det är pusselbiten som saknas..