Hej! Jag är gay och söker en karl!

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1301970 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hej! Jag är gay och söker en karl!

Geta skrev: Varför har då Federlay avsagt sig all politik i nuläget?


Är du på något sätt dum i huvudet. Vill du att oskyldiga ska få skulden? Sluta genast upp och googla fram det!
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1. Orsak: Personangrepp raderat
Mer
3 år 4 månader sedan #1301978 av Cosmos
Tyvärr upptäckte man på 90-talet att det fanns barnporr i både bok- och filmform nere på biblioteket i Pridehuset på Sveavägen. Det är ohyggligt sorgligt att konstatera att det finns ett utrymme för pedofili inom gayrörelsen. Jag har dock inga åsikter om Federley förutom att han är löjlig som Ursula.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1301983 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hej! Jag är gay och söker en karl!
Cosmos det är inte sant. Det gick rykten om att det fanns barnporr i Pride huset men det var från högerextrema kretsar men det är inte sant. Dessutom pedofiler finns överallt. Det kan vara din bästa vän. Ditt barn. Din arbetskollega. Eller din ungdomskärlek. Det finns till och med pedofiler bland polisen. Inget ställe är säkert . Som tex kapten klänning? En av dom mäktigaste och mest inflytelserika över andra poliser. Dom finns överallt.

Federley tycker jag är äcklig. Duschar han ens? Han ser ofräsch ut?
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 4 månader sedan #1301987 av Cosmos
Ok, jag visste inte att det var fula rykten, det var skönt att höra. Men jag tog del av den här s k nyheten genom min f d flickvän och jag trodde henne. Dumt av mig, jag borde ha kollat närmare. Men jag tycker dagens gayrörelse presenteras på ett väldigt fördomsfullt sätt. Människor accepterar Pridefestivalen som om detta spektakel vore en spegling av gayrörelsen i stort. Men de flesta homo-, bi- och transindivider är ju som vem som helst! Det kanske fordras en motrörelse till Pride. För längesedan var pride en frigörelse där seriösa föreläsningar, möten och demonstrationer verkligen ville föra ut budskapet till allmänheten. Idag liknar det hela en freakshow.

Jag har aldrig deltagit i Prideparaden trots att jag har besökt Prideparken flera år och tagit del av underhållning och aktiviteter. Men det har blivit dyrt och priserna på uteserveringarna är höga. Pride har förlorat sin själ. Men det känns skönt att veta att pedofilanklagelserna mot Pride är falska.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1301993 av Geta
När samhället har lagt sig platt för HBTQ-rörelsen så är det knappt intressant och roligt längre. Nya vindar blåser. De vill vara som vem som helst.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Geta.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1301995 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hej! Jag är gay och söker en karl!

Cosmos skrev: Ok, jag visste inte att det var fula rykten, det var skönt att höra. Men jag tog del av den här s k nyheten genom min f d flickvän och jag trodde henne. Dumt av mig, jag borde ha kollat närmare. Men jag tycker dagens gayrörelse presenteras på ett väldigt fördomsfullt sätt. Människor accepterar Pridefestivalen som om detta spektakel vore en spegling av gayrörelsen i stort. Men de flesta homo-, bi- och transindivider är ju som vem som helst! Det kanske fordras en motrörelse till Pride. För längesedan var pride en frigörelse där seriösa föreläsningar, möten och demonstrationer verkligen ville föra ut budskapet till allmänheten. Idag liknar det hela en freakshow.

Jag har aldrig deltagit i Prideparaden trots att jag har besökt Prideparken flera år och tagit del av underhållning och aktiviteter. Men det har blivit dyrt och priserna på uteserveringarna är höga. Pride har förlorat sin själ. Men det känns skönt att veta att pedofilanklagelserna mot Pride är falska.


Jag tycker tvärtom. Jag tycker det är bra att det är kommersiellt och dyrt. Att folk vill sälja hos gays det ger reklam utåt sätt för att vi ska bli accepterade för vi säljer. Juh fler satsar att sälja sig hos gays desto bredare och större blir acceptansen i samhället juh mer vi säljer bland stora kommersiella företag som satsar på oss.

Visst kan man tycka det har glöms bort kampen, föreläsningarna och demonstrationerna för frigörelsen och att det är synd. Det är inte som det en gång var sant. Finns en motrörelse som vänsterextrema anordnar varje år. Som inte är ett kommersiellt jippo. Där det finns föreläsningar och kampen om att ta tillbaka prisen som det en gång var. Jag har varit där en gång och det var jättekul. Fastän många åsikter håller jag inte med om. Då jag röstar på liberala. Så det kan uppstå en del kontroverser men jag står fast alltid och det brukar fungera för mej iaf.

Men nej många år sen jag var på svenska pride. Blir det pride så blir det i utlandet vilket det har varit så.


Jag har sett bilder och hört om svenska pride på senare tider och tycker det verkar kul att folk har blivit så himla utflippade. Frigörelsen känner inga gränser.

Vad exakt tycker du är dåligt med dagens parad?