Hur ska jag kunna äta allsidigt?

Mer
11 år 10 månader sedan #490932 av Zoidar
Jag har ingen lust att lägga ner massa tid på handla mat eller tillaga mat.

Jag köper pastasallad ut, käkar utemat. Kommer hem och gör nudlar på kvällen. Jag vill äta bättre, varierat, någon som har tips om hur jag ska få detta att funka?

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 10 månader sedan #490934 av Geta
Det låter som en fråga för Isa-Alise.

Jag brukar kolla ICA-bladet - vad det finns för erbjudanden för veckan. Då kan det bli varierande mat.
Har en vegetarisk kokbok och ofta är recepttipsen här på Viska väldigt enkla och bra.
Mer
11 år 10 månader sedan #491061 av Fantasio
Här på forumet finns många fina recept. Jag funkar som så att kommer jag igång går det av sig självt med matlagningen. Vården säger att jag måste trycka på "startknappen".
Mer
11 år 10 månader sedan #491071 av Admin1
Jag brukar göra komplicerade rätter som sillgratäng och laxpudding för fyra måltider. Sedan är det enkelt och bekvämt i 3 dagar att mikra maten. Vegetarisk pölsa är enkelt att laga och går att värma i mikron. Detta recept räcker för 4 middagar:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=9&am...t=140&p=588#p588 [/url]<!-- l -->
Mer
11 år 10 månader sedan #491076 av maria-w
De brukar rea ut fina kokböcker på bokrean. Du kanske skulle investera i en sån.

Sen kan du göra ett veckoschema:
Måndagar - korv
Tisdagar- köttfärs (köttbullar, biffar oxå)
Onsdagar - soppa och varma mackor
Torsdagar - ägg ( omellett, pannkakor, våfflor)
Fredagar - taxokväll :hjärta
Lördagar - kyckling
Söndagar - kött.

Ta en halvtimme och titta ut nåt recept som passar för varje dag och köp ingredienser när du veckohandlar. Då slipper du stressa upp dig varje dag över vad du ska äta.

Sen är det bara att göra som det står i kokboken.
Mer
11 år 9 månader sedan #500789 av zoegas
Käkar man ute så är väll sibylla ett alternativ. De har lövbiff, spätta osv.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻