Hur ska jag kunna äta allsidigt?

Mer
11 år 9 månader sedan #500909 av Admin1
Vad kostar ett mål hos Sibylla? Hittade deras meny här:
www.sibylla.se/vara-meal/
Mer
11 år 9 månader sedan #500934 av Isa-Alise
Relativt enkel middagsmat för en vecka:

Måndag: sill och potatis, gräddfil, gräslök, smörgås på hårt bröd, smör, ost och gurka.
Tisdag: blodpudding och lingonsylt, bacon till om du gillar det. Sallad kan man göra på strimlad vitkål och lingonsylt.
Onsdag: fryst portionslax, tina och stek, servera med kokt potatis, citron, salt peppar, enkel sallad till det.
Torsdag: ärtsoppa med fläsk, hård smörgås med ost och/eller pannkaka med sylt.
Fredag: fryst färdigkryddad kyckling tillagas i ugnen och koka ris till, micra fryst brocolli, gör en enkel sallad till det.
Lördag: stek en torskfilé med salt och peppar, citron eller lime, potatis, gröna ärter och gör en sallad till det.
Söndag: stek lövbiff eller entrecote med salt och peppar, servera med potatis, stekt lök, och en sallad till det.

Ät matiga sallader eller rester från gårdagens middag till lunch. Färsk frukt till mellanmål.

Fil och musli, bröd, smör, ost, ägg, jos och kaffe om du vill ha en ordentlig frukost.
Mer
11 år 9 månader sedan #501117 av Zoidar
Ja, det är fina tips, men när jag inte mår bra då blir det utemat. Jag orkar inte stå och laga.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 9 månader sedan #501118 av Zoidar

zoegas skrev: Käkar man ute så är väll sibylla ett alternativ. De har lövbiff, spätta osv.


Sibylla tycker jag är sådär. Tycker maten inte är så god där.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 8 månader sedan #509977 av notwoodstock
Hoppsan, jag hade missat detta forum.

Nog måste det väl vara förnuftigt att köpa upp sig på färdigrätter från Findus t.ex, när det är extrapris på sådant? (Om man har frys, vill säga.) Eller storförpackning med köttbullar.

Att äta ute är en säker metod mot ekonomisk ruin, misstänker jag. Mer än ibland.

Pannkakor tycker jag är roligt att göra, dom kan man väl frysa in?

Sedan har jag kommit på att man kan skaffa huvudingrediensen, såsom köttbullar och kyckling t.ex och sedan strunta i resten, då blir det lite bantningsmåltid. Enkelt i alla fall. Själv tar jag dock en aning potatismos till t.ex, det är ju t.o.m gott.

Nu kom detta inlägg lite på efterkälken. Nåväl.

/notwoodstock