Frukost, bluff eller båg?

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1203089 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Frukost, bluff eller båg?
jag är ingen expert alls men följande låter rimligt:

The Academy of Nutrition and Dietetics recommends a slow and steady weight loss of no more than 1/2 to 1 pound a week. Otherwise you are losing muscle and water, as well as weakening your bones. You also are much more likely to gain it all back.

www.webmd.com/diet/a-z/3-day-diet

kroppen ska ju vara typ 60% vatten och det är mycket större chans att det är den som skiftar, när man ändrar på sina matvanor och/eller motionsvanor.

kan tipsa om att göra viktkoller mer sällan också, eller att dra genomsnittet på dem och jämföra månad och månad.

dvs säg att du väger dig 2ggr i veckan, ta summan av vikten och dela med antalet vikttillfällen. det borde ge en mer rättvis bild på ens vikt. dessutom varnas det att stirra sig blind på vikten. en bör nog följa magkänslan mer, men givetvis inte att ha magen eller matbegäret som Gud..

zoidar: visst kan det bli inrutat om man kommer in i vettiga vanor. men det finns ju ovettiga vanor också
Last edit: 4 år 5 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1203092 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Frukost, bluff eller båg?
Jag gick ner 1,5kg på klostret på 4 dagar. Jag gick upp 1kg några dagar senare. Det är nog mest vatten.

Ett tips jag fick var att väga mig varje morgon innan frukost och sen slå ut snittvikten varje vecka. Har inte själv orkat följa ett sådant protokoll, men kommer sannolikt stämma bättre än enstaka vägningar.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203099 av Geta
Svar från Geta i ämnet Frukost, bluff eller båg?
Jag äter samma goda frukost varje dag. Måste ta en diabetestablett ½ timma innan.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203103 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Frukost, bluff eller båg?
Frukost är viktigaste måltiden för mig. Gröt med lingonsylt eller fil med musli.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203119 av wasp
Svar från wasp i ämnet Frukost, bluff eller båg?
Klarar mig inte utan mat till 11.30 - 12.00. Äter en fralla till frukost+kaffe och en banan. Frasfralla hel men snittad för att få pålägg.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203485 av krokus
Svar från krokus i ämnet Frukost, bluff eller båg?

Geta skrev: Jag äter samma goda frukost varje dag. Måste ta en diabetestablett ½ timma innan.

Om jag inte åt frukost skulle jag säkert glömma att ta alla mina medz. Inolaxol tar jag i filmjölken. Tar jag inte koffeinpiller på morgonen somnar jag igen efter kanske 2h. Jag har svårt att komma ihåg kvällsdoser, numera har jag påminnelse i telefonen om Gabapentin klockan 20.