En regel för viktnedgång - 4 (eller 2) timmarsregeln

Mer
3 år 1 månad sedan #1331980 av Zoidar
Jag måste komma över tröskeln. Fastnar i soffan hela tiden. 

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 1 månad sedan #1331982 av Amandara
Du har ätstörningar Zoidar.
Mer
3 år 1 månad sedan #1331989 av memphis
Själv har jag alltid avskytt att träna. Jag ägnar mig endast åt lågintensiv träning via promenaderna, men det räcker inte, det är tydligt det. Yoga och qi gong har jag hållit på med förut, det var en träningsform jag kunde acceptera. Men det är svårt att komma igång med det.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1332044 av Zoidar

Amandara skrev: Du har ätstörningar Zoidar.


Jag har iaf inte anorexi. En vän har det, det är väldigt problematiskt.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 1 månad sedan by Zoidar.
Mer
3 år 1 månad sedan #1332056 av Amandara
Ortorexi kanske? Nej du kanske inte har ätstörningar precis men du ägnar en hel del av din tid till att dieta, fysa och tankar och planer kring dessa. Du har massor av idéer kring mat och motion. Sen dietar du sen äter du ben och jerryglass. Känns som en liten obalans där.
Mer
3 år 1 månad sedan #1332058 av krokus
En nära vän tyckte att jag hade ortorexi. Kort efter att hon sa det, slutade jag räkna kcal. Jag insåg att jag bara blev stressad av att räkna. Nu har jag tyvärr börjat väga mig igen. Blir stressad av det också.

Igår åt jag fyra kakor, har dåligt samvete över det. Flera gånger om dagen tänker jag följande: jag är tjock och ful. Jag måste gå ned i vikt. Det är synd om hästarna. Jag är bara en klumpeduns med dålig självdisciplin. Mitt BMI är 25,3. 

Jag behöver hjälp. Ska börja gå i traumabehandling hos psykolog och ska även börja gå till fysioterapeut för min nervsmärta. Får ta och ringa dietisten också. Detta blir mycket på en gång.