Hjälp sökes

Mer
16 år 4 månader sedan #99818 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hjälp sökes
Läs också gärna denna!

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=896 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #99820 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hjälp sökes

ak000 skrev: I mina vanföreställningar är jag antingen en upplyst profet som måste rädda jorden från undergång genom att döda tanketerroristerna eller en ond demon som tjänar ett mörkare syfte. Känner igen mig i det du skriver.


Du skall aldrig gå emot någon lag! Det får du nu inte! Om det är demoner låt Gud då ta hand om det! Gör aldrig något dumt! Det får du själv lida för! Dessutom så får den du gör något med kanske lida för något som du bara tänker att han/hon kanske är, men att du har fel och den människan faktiskt är oskyldig till det du anklagar den för att vara tex då Tanketerrorist!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #99822 av ak
Svar från ak i ämnet Hjälp sökes
Nissegossen,

Jag har lagt ner tankarna på att ta hämnd på dessa individer. Min plan är istället att försöka konfrontera mina tankar och se om de verkligen stämmer. Ibland inbillar jag mig saker och när jag väl pratar med dessa tanketerrorister kan de visa sig vara snälla personer. Men ibland kan man verkligen se hatet i deras ögon och känna hur de försöker inplantera tankar i mitt huvud.
Mer
16 år 4 månader sedan #99825 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hjälp sökes
ak000,

Ordet hämnd? Min är hämnden säger Gud, lämna den åt honom! Gör absolut inget själv! Det vinner du inte ett endaste dugg på!

Kan tala om att det här är vanföreställningar och nojja uppåt väggarna!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #99827 av ak
Svar från ak i ämnet Hjälp sökes
Nissegossen,

Jag "vet" att det är vanföreställningar på ett plan... men på ett högre plan tror jag inte riktigt att de är det, då jag kan se vilka som är ute efter mig och kan höra röster som berättar varför de är ute efter mig. Ofta repeterar de mitt namn om och om igen i krypterade meddelanden för att få mig att bli galen. Mina släktingar tycker jag är paranoid och hävdar att jag alltid varit det. Ibland blir man arg.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #99828 av
Svar från i ämnet Hjälp sökes
Till Balder

Tackar för svaret! Kan man vara omedvetet förvirrad?
Förmedlade mästaren budskap kodat i serier av händelser som långsiktigt upplevdes övertygande?



Till Nissegossen

Tackar för svaret! Jag har läst filosofin.
Tyvärr kan jag inte kommentera den, saknar bildning, läser sällan så långa texter.
Lycka till med den!



Till Ak000

Tackar för svaret! Jag känner inte igen mig om du inte utvecklar.



Till N

Ska läsa strax.



Martin