Obehag

Mer
10 år 4 veckor sedan #657012 av Geta
Svar från Geta i ämnet Obehag
När jag tog Propavan på kvällen för sömnen, så mådde jag dåligt på förmiddagen efteråt.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 4 veckor sedan #657017 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Obehag


Jag tycker det är lite obehagligt med denna gif. Hunden har ett lite onaturligt rörelsemönster, ungefär som den medicin som åberopas skapar hos er.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 2 veckor sedan #659055 av alberta
Svar från alberta i ämnet Obehag
Mina obehagskänslor varar inte så länge, dom kommer och går. Inte rastlöshet utan det känns bara fel, vet inte om jag kan beskriva det bättre, jag kan sitta i soffan och se på tv eller vad som helst och det känns som att det här ska egentligen inte hända, jag ska inte vara i den här i den här kroppen. Obehag.
Det är inget som har kommit nyligt utan tror alla har det ibland.
När jag var liten kände jag ofta så när vi var på stranden och det var massa folk som pratade och skrattade runt omkring och allt det blev som ett bakgrundsljud och den där obehagskänslan kom.
Mer
10 år 2 veckor sedan #659074 av Eos
Svar från Eos i ämnet Obehag
Jag tror jag förstår vad du menar. Jag har liknande och kaller det för overklighetskänslor. Och de ger obehag.
Mer
10 år 2 veckor sedan #659077 av alberta
Svar från alberta i ämnet Obehag
Ja overklighetskänslor... Vad gör man åt det?
Mer
10 år 2 veckor sedan #659078 av alberta
Svar från alberta i ämnet Obehag
"Derealisation kan även orsakas av rubbningar i hörseln, som vid inre öroninflammation och hörselnervsinflammation, eftersom hjärnan mottar blandade signaler från hörselnerverna, på grund av skada eller infektion. På så vis får den hjärnan att arbeta långsammare och kan orsaka overklighetskänslor."

Jag hade ofta öroninflammationer när jag var liten, kan det var det? Fysiskt alltså.