Räkor San Michel

  • psykos igen...
  • Besökare
  • Besökare
17 år 1 månad sedan #70644 av psykos igen...
Svar från psykos igen... i ämnet Räkor San Michel
har inte sovit på två dygn.inatt blev jag rädd kände mig rädd och paranoid.tänkte nu känner jag igen symtomen det brukar börja så.
har snart slut på imovane,men sa till min terapeut idag att han måste snacka med läkaren.
jag har haft dålig sömn nu i några veckor och tagit extra imovane.

jag går ju som sagt på 15 mg abilify sen två månader tillbaka och jag är rädd att den är för svag för mig,kanske måste ha zyprexa igen,men vill inte för jag har gått upp så mycket i vikt.

men jag tror bara jag får sova riktigt så kommer jag att undgå psykos.
vad ska jag göra?
ska jag be om nozinan trots att det ger en hang-over dan efter?
bara jag får sova...

tror ni att abilify kan vara för svagt för mig?
jag mår nu i kväll rätt okej,det gick bra på stan med, och bussen.men jag är rädd som jag va inatt.jag sov dock några timmar i förmiddags.
jag hör inga röster,men jag har paranoia och känner mig svag och livrädd för allt och alla.nu är min pojkvän hemma och jag känner mig lite tryggare.men jag måste få min sömn igallafall.
Mer
17 år 1 månad sedan #70645 av tanne
Svar från tanne i ämnet Räkor San Michel
glömde logga in och skrev fel forum..

kul att du tyckte det var gott!
då skrev man ju inte receptet i onödan.
Mer
17 år 1 månad sedan #70646 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Räkor San Michel
Jag tar 15 mg Abilify, 20 mg Cipralex.

Sen tar jag 15 mg Zopiklon och 25 mg Nozinan till natten och jag har ingen hangover dagen efter.
Mer
17 år 1 månad sedan #70651 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Räkor San Michel
tanne! Jag hade samma problem som du på Abilify! Jag var tvungen att gå tillbaka till det Trilafon jag hade tidigare!Det är gammalt beprövat och har en adekvat verkan för mig och min sjukdom!

Jag har en minimal dos och har Akineton mot biverkningarna och jag går inte upp i vikt!

Pröva som jag, att ta Theralen till natten, den ger inte lika mycket biverkningar som Nozinan!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 1 månad sedan #70657 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Räkor San Michel
Går man upp i vikt av Nozinan i så låg dos som jag har ?

Ska försöka sluta med den nu i natt och bara ta Zopiklonen, så jag får se om det fungerar.
Mer
17 år 1 månad sedan #70665 av tanne
Svar från tanne i ämnet Räkor San Michel
okej nissegossen!

tack för svaret.
jag ska prata med läkaren den 17 april och få theralen jag har frågat honom förra gången om sömnmedicin och han ställer sig positiv till att skriva ut,men dock inte rohypnol och andra benzo.

det var någon som skrev att om man inte sover på propavan sover man inte heller på theralen.är det så?
jag har nämligen 20mg propavan + 7,5 mg imovane.