Överväger att sluta med medicinen

  • Sebastian-
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #149074 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet Överväger att sluta med medicinen

Niklas skrev: Sannolikheten är 100 % att psykos används som skenargument för att förtränga de facto omständigheter t.ex. tid och pengar som faktiskt ägt rum och inte bara tankar. Låna mig bilen, så anklagar jag dig därefter för att inte må bra när du inte får tillbaka den, för att därefter döma dig för det.


Själv blev jag intagen av polisen, där blev jag placerad i en liten cell och jag fick under 6 timmar inte ens lov att gå runt utan var tvungen att sitta ner. När jag frågade varför jag var intagen sa de "han mår inte bra".
Mer
15 år 7 månader sedan #149202 av Admin1

Sebastian- skrev: Diagnoserna jag har hört: psykos, gränspsykotisk personlighet, gränspsykotiska upplevelser, "existensiella grubblerier", depression, "någonting autistiskt" och schizoid personlighetsstörning. Den riktiga diagnosen är enligt läkaren depression vilket jag tror stämmer. Men hela psyk är ju godtycklig så diagnosen beror på vilken läkare man talar med.


Vid väldigt unga år kan diagnos vara svår att ställa pga att unga kan ha väldigt diffusa symptom. Symptomen brukar bli tydligare, när man blir äldre. De har inte pratat om att du kan vara bipolär? Psykotiska symptom och depression kan ju förekomma vid bipolär.