Vad ska jag göra?

Mer
15 år 2 månader sedan #179604 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad ska jag göra?
Jag tror att du endera har en depression eller så är det negativa symptom. Negativa symptom är värre än depression och svårare att behandla. Vid negativa symptom känner man sig ensam, isolerad och upplever inga känslor. Vid negativa symptom kan det vara bra att använda Zeldox, eftersom det har bäst effekt mot negativa symptom av dagens antipsykotika. Det man kan göra själv för att motverka negativa symptom är att motionera eller att testa ginseng. Försök också att titta mycket på komedier och glada TV-program.
  • Melun.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #179607 av Melun.
Svar från Melun. i ämnet Vad ska jag göra?
Det kanske är bådadera. På din beskrivning stämmer negativa symptom in på mig. Men jag vet att cipramil har hjälpt mig förut. Fast jag började höra röster av den medicinen.
Mer
15 år 2 månader sedan #179930 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad ska jag göra?

Melun skrev: Det kanske är bådadera. På din beskrivning stämmer negativa symptom in på mig. Men jag vet att cipramil har hjälpt mig förut. Fast jag började höra röster av den medicinen.


SSRI-antidepressiva kan ge psykotiska symptom, men normalt ökar de inte psykotiska symptom om man tar antipsykotika. Tog du antipsykotika då rösterna ökade och hade du då samma dos antipsykotika, som du tar nu? Någon här fick mindre röster av Cipralex, som iofs är snarlikt Cipramil.
  • Melun.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #179954 av Melun.
Svar från Melun. i ämnet Vad ska jag göra?
Jag får fluoxetin nu. Den ger inga röster. Jag tog samma dos antipsykotika som jag tar nu när jag började höra röster av cipramilet.
Mer
15 år 2 månader sedan #180126 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad ska jag göra?
Fluoxetin är ett SSRI-antidepressiva och likvärdigt med Cipramil. Starkast antidepressiv effekt verkar antidepressivana Sertralin och Efexor ha.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #180145 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vad ska jag göra?
Ja, det ger inga röster i alla fall. Vi får se hur antidepressiviteten påverkar mig allt eftersom. Jag har bara tagit den i två veckor än.