Testa dig och få förslag på förbättringar

Mer
12 år 9 månader sedan #414953 av Isa-Alise
Är inte du också i remission, Geta? Har kanske lite kvarvarande negativa symtom, men väldigt få positiva symtom? Då har vi nog rätt lika situation, egentligen.
Mer
12 år 9 månader sedan #414954 av Geta
Socialt är jag en katastrof och mina negativa symtom gör att jag varken
lagar mat eller städar med någon ordning. Så inte förstår jag poängräkningen.
Mer
12 år 9 månader sedan #414955 av Isa-Alise
Jag tror inte testet mäter återhämtning, social förmåga, eller kompetens i vardagen. Bara symtom/symtomfrihet.
Mer
12 år 9 månader sedan #415126 av sugmundfreud

Isa-Alise skrev: Jag tycker att det är viktigt att du finns, att du lever och mår bra.

Det skulle du nog kanske inte tycka om du visste vilken dålig människa jag är inuti. Men tack, det känns ändå bra att läsa. Jag är inte så omtyckt här i världen. Jag har inte mått bra sedan innan skolan började, så det lär tyvärr aldrig inträffa.

Och ja björk, det stora insjuknandet jag drabbades av för några år sedan var som en tröst, ett skydd. Att helt försvinna från omvärlden både känslomässigt och själsligt. Att vara spritt språngande galen. Jag kan längta tillbaka. Till ECT, sövning, apelsinjuice, tomrummet i hjärnan, att vara jagad av Ju-On-tanten varje dag.
Mer
12 år 9 månader sedan #415140 av Poppy
Jag tog också testet. Först kryssade jag "nej" på "diagnostiserad med schizofreni av en läkare", för jag har ju bara fått höra att jag har "vissa schizofreni-symptom och mano-depressiva tendenser" men inte att jag faktiskt har schizofreni. Men då avbryts testet. Så jag gjorde om och kryssade "ja" där. Då fick jag "low". Stämmer väl rätt bra, jag är ju igång och jobbar igen och lever ett normalt liv nu.
Mer
12 år 9 månader sedan #416086 av sugmundfreud
Provade att skippa självmordstankarna. Fick high / 9. Konstig Asperger då som är så lik schizofreni :mrgreen: . Men jag är inte så flitig med att söka vård och lyckas alltid framstå som vederhäftig vid läkarmöten. Även fast eventuell anhörig som suttit med ansett mig snacka osammanhängande goja. Jag är såhära typ språkligt begåfvad.