B3 Psykoser

Mer
9 år 10 månader sedan #676612 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet B3 Psykoser
Niacin (B3) har jag inte läst så mycket om. Vissa kan få mindre negativa symptom av vitamin B12 och folsyra. Ett B-vitamin att testa om antipsykotikan ger dålig effekt är pyridoxin. Dock inte riktigt utprovat ännu, men vissa med karbonylstress kan kanske ha nytta av det.

www.viska.se/index.php/nya-lakem ... vitamin-b6
Mer
9 år 10 månader sedan #676650 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet B3 Psykoser
Abram Hoffer förespråkade stora doser vitaminer bl.a. B3 för att bota psykoser. Intressant det du upplever. Jag blir lite sugen att prova. Vad jag minns så sover man väldigt djupt när man tar mycket B3.

Hur mycket B3 tar du sjusovare?

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 10 månader sedan #676651 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet B3 Psykoser

björk skrev: det verkar inte klokt att taga b-vitamin i överflöd :?:


Det är vattenlösliga, man kissar ut överskottet.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 10 månader sedan #676656 av björk
Svar från björk i ämnet B3 Psykoser
b12
Mer
9 år 9 månader sedan #677530 av sjusovare
Svar från sjusovare i ämnet B3 Psykoser

zoidar skrev: Abram Hoffer förespråkade stora doser vitaminer bl.a. B3 för att bota psykoser. Intressant det du upplever. Jag blir lite sugen att prova. Vad jag minns så sover man väldigt djupt när man tar mycket B3.

Hur mycket B3 tar du sjusovare?


Jag åt 250mg en gång per dag. När jag inte kände av att det brände så ökade jag dosen till 500mg en gång per dag.
Efter det trappade jag bort alla mina mediciner, utan att få någon psykos. Gick dock tillbaka till Seroxat för att jag kände av depression.

En bekant som hade vaneföreställningar med åt ingen medicin mot det, testade 500mg i 2 dagar och alla problem försvann.
Mer
9 år 9 månader sedan #677587 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet B3 Psykoser
Problemet med vanföreställningar är att även om man själv tycker att de försvunnit, så kan andra tycka att de inte har gjort det. Vanföreställningar innebär ju psykos och en psykos är man ofta själv omedveten om när man är i den, men det finns undantag iofs.