Trummor mot aggresion

Mer
18 år 2 månader sedan #33944 av Jeff
Har börjat spela trummor igen. Väldigt kul. Sitter hemma i mina föräldrars radhus och spelar när grannarna är på jobbet. Det ekar ganska mycket i kvarteret och kioskägaren som jag brukar köpa snus av hör mig spela och det ligger 600 meter bort. Slår hårt men har anslagskänsla. Det ligger i mitt hjärta att slå skiten ur skinnena. Jag slår inte som någon wannabetrummis utan spelar ganska så tillbakalutat. Många trummisar höjer trummpinnarna till himmelen när dom slår men jag höjer trummpinnarana 20 cm ifrån virveltrumman men det är snärt i anslaget och slår inte bara på skinnet utan samtidigt på sargen på virveln. Det är ett sätt att få ett bra trummsound. Mycket bra instrument att avreagera sig på. Bättre än psykoterapi. :) Är det någon annan på forumet som spelar eller spelat trummor?
Mer
18 år 2 månader sedan #33946 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Trummor mot aggresion
Jag har spelat trummor. Hade ett trum-set när jag var 14-15. Det är mitt absoluta favorit-instrument. Det är lite märkligt, flera gånger i veckan brukar jag drömma när jag sover att jag spelar trummor. Det är som om det inte går att släppa riktigt. Jag spelade aldrig i något band eller så, jag hade inga kompisar som var så musikintresserade.
Mer
18 år 2 månader sedan #33952 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Trummor mot aggresion
Fredrik

Roligt att du spelat och hade ett trummset. Synd att du inte hade kompisar som spelade något instrument. Jag har varit med i två olika band. Vi spelade covers mest. Vi spelade ZZ-top låtar, Black Sabbath,Toto och Rammstein oftast.
När jag mår bättre sedan så ska jag köpa ett nytt trummset. Det blir nog Pearlset ,sen har jag Paistecymbaler och signaturvirveltrummor. Är ljudperfektionistisk.
Mer
18 år 2 månader sedan #33953 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Trummor mot aggresion
Jag mår illa när jag tänker på hur min cymbaler lät. Det var nog inget höjdar-trumset. Musikbyrån har något repotage nu på fredag om någon trummis tror jag.
Mer
18 år 2 månader sedan #34207 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Trummor mot aggresion
Fredrik

Om du är väldigt intresserad av trummor så kan du gå in på <!-- w --> www.drummerworld.com <!-- w --> och lyssna på olika trummisar på quicktime. Rekommenderar Steve Gadd som är min favorittrummis. Speciellt konsceren med Eric Clapton i Montreuax jazz festival.
Mer
18 år 2 månader sedan #34246 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Trummor mot aggresion
Bra sida. Kunde inte låta bli att beställa en dvd med Eric Clapton på Ginza. Steve Gadd är med på den dvd:n, skall bli spännande att lyssna på. En annan bra trummis är Manu Katche´ han fanns också med på sidan, men inga quicktime filmer på han dock.