Trummor mot aggresion

Mer
18 år 2 månader sedan #34250 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Trummor mot aggresion
Vilken video är det. Jag har två dvd med Eric Clapton "Live in hyde park" och "One mor car,one more rider". Steve gadd spelar sanslöst bra på dessa dvd. Manu katche är bra och han har spelat mycket med Sting och Peter Gabriel. Tycker att du skall kålla upp Dave Weckl också, likaså Vinnie Colaiuta och Gregg Bissonette.
Mer
18 år 2 månader sedan #34258 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Trummor mot aggresion
Det var grymt duktiga trummisar alla 3. Tänk om man varit så duktig, drömma kan man ju alltid göra. Dvd:n var Eric Clapton with friends - In concert/Antiqua. Jag tror den är nyss släppt, men jag är inte riktigt säker på det....tyckte jag läste det på Ginza.
Jag har inte varit sånt jättestort fan av Eric Clapton tidigare, men det är alltid trevligt att se livekonserter med bra musiker.
Mer
18 år 3 veckor sedan #38038 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Trummor mot aggresion
Lyssna även På Akira Jimbo. Jag gillar hans trummsound. Här kan vi inte klaga på cymbalerna. Tycker att du ska lyssna på honom Fredrik. Framförallt Steve Gadd licket eller kompet han lär ut.
  • gulligvännen
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #38041 av gulligvännen
Svar från gulligvännen i ämnet trummor mot aggression
Min mamma ville att jag skulle spela gitarr när jag gick i åttan. Helst tycker jag om Cavatina. / gulligvännen
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
18 år 3 veckor sedan #38044 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Trummor mot aggresion
Min favorit är Steve Morris i New Order! Har spelat i punkband, och har väl egentligen bara lärt mig några ackord" Jag är väl tondöv kan man säga, men har prövat spela trummor, man får ut mest av instrumentet om man spelar ngt aggressivt! Men just hi-hat spelet var väl min svaghet, det är väldigt svårt att synkronisera sina rörelser! Att spela 2-1 takt går ju bra tills man måste göra avbrott! Men trummisen i siouxie and the banshees var tekniskt enormt driven, men saknade en aning känsla för att det skulle bli riktigt bra! Annars är det bra övning med bongo-trummor! :ajaj

Vars är världen på väg?
Mer
18 år 3 veckor sedan #38045 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trummor mot aggresion
Historiskt sett är nog trummor bland de äldsta instrumenten.

Skulle tro att slår an en klang i en mycket förgången tid. Den tid där det i stort sätt var ett grottfolk som befolkade den här planeten

Titta på Schamaner och trolltrummor hos Samerna!

Har själv inte spelat trummor men det verkar intressant!
Fast jag skulle vilja ha soundet från distant drums!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum