Kanel grejar bristande tankeverksamhet vid schizofreni.

  • Apprentice
  • Besökare
  • Besökare
9 år 3 veckor sedan #730624 av Apprentice
I g motsvaras av två rågade kryddmått.
Mer
9 år 3 veckor sedan #730633 av cappe
Vad som kan nämnas, som eventuellt är viktigare än jag tidigare trott, är att den kanel som säljs i sverige är toxisk i höga mängder.

Det kan gå illa vid överdrivna/höga doser. Detta för att ämnet kumarin finns representerat i kryddan.

Problemet är att kanelen vi äter i sverige inte är "äkta varan" av kanel. Vilket innebär att kanelen är något "kontaminerad"/toxisk.

Skall man göra rätt i den här frågan så skall man leta upp kanelsorten som kallas Ceylon kanel.

Detta kanske ändå inte hjälper då man ändå hittat kumarin i den "äkta kanelen".

Det här leder oss till slutsatsen att man bör trots allt vara försiktig i detta och inte överdriva doserna om man vill bruka kanelen för sin stabiliserande verkan på psyket.

Det jag och flera med mig istället rekommenderar är att då äta natriumbensoat i ren form i påse (som annonseras ovan).

Jag vill alltså trycka på att människan som talade om leverskador har en poäng. I'll give you that ;)

Tack och hej.
Mer
9 år 3 veckor sedan #730644 av cappe
Var även försiktiga med användningen av natriumbensoat. Framförallt vad gäller dosen.
En rimlig dos på alltså 1 g och detta motsvaras av två rågade kryddmått enligt Apprentice.

Försök inte med några monsterdoser här alltså, det kan gå riktigt illa och ni riskerar antagligen en extrem magsjuka då detta är ett slags konserveringsmedel.

Over and out.
Mer
9 år 3 veckor sedan #730678 av Isa-Alise
Är det inte bättre med lite kanel på mannagrynsgröten?
Mer
9 år 3 veckor sedan #730835 av Admin1
En intressant sak med bensoesyra är att den är kemiskt väldigt lik acetylsalicylsyra och salicylsyra. Så kanske kan acetylsalicylsyra eller salicylsyra ge liknande effekt, som bensoesyra.


Salicylsyra


Bensoesyra
  • Apprentice
  • Besökare
  • Besökare
9 år 3 veckor sedan #730922 av Apprentice
Dvs, vanlig Treo?