Kanel grejar bristande tankeverksamhet vid schizofreni.

Mer
9 år 3 veckor sedan #730594 av cappe
“Although both types of cinnamon are metabolized into sodium benzoate, by mass spectrometric analysis, we have seen that Ceylon cinnamon is much more pure than Chinese cinnamon as the latter contains coumarin, a hepatotoxic molecule,” said Pahan.

Read more: www.cheatsheet.com/life/can-cinn ... z3W4RsVeSY
  • Apprentice
  • Besökare
  • Besökare
9 år 3 veckor sedan #730600 av Apprentice
Vilken dos rekommenderas per dag?
  • Apprentice
  • Besökare
  • Besökare
9 år 3 veckor sedan #730601 av Apprentice
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&am...amp;p=700186#p700186 " onclick="window.open(this.href);return false;]viewtopic.php?f=5&t=37929&p=700186#p700186[/url]<!-- l -->
Mer
9 år 3 veckor sedan #730615 av cappe
1 gram per dag av natriumbensoat är lagom dos. finns på kryddhyllan eller i metaboliten av kanel.

Här kommer saxade avsnitt från forskningen om detta:

&quot;Benzoate adjunctive therapy significantly improved a variety of symptom domains and neurocognition in patients with chronic schizophrenia. The preliminary results show promise for d-amino acid oxidase inhibition as a novel approach for new drug development for schizophrenia.&quot;

Dvs. En ny era av läkemedel kan vara på väg genom dessa fynd, baserade på natriumbensoat.

Och här står det om dosen:

&quot;Six weeks of add-on treatment of 1 g/d of sodium benzoate or placebo.&quot;

Dvs. 1 gram per dag användes i forskningsstudien.

Här finns mer information:

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24089054
  • Apprentice
  • Besökare
  • Besökare
9 år 3 veckor sedan #730624 av Apprentice
I g motsvaras av två rågade kryddmått.
Mer
9 år 3 veckor sedan #730633 av cappe
Vad som kan nämnas, som eventuellt är viktigare än jag tidigare trott, är att den kanel som säljs i sverige är toxisk i höga mängder.

Det kan gå illa vid överdrivna/höga doser. Detta för att ämnet kumarin finns representerat i kryddan.

Problemet är att kanelen vi äter i sverige inte är &quot;äkta varan&quot; av kanel. Vilket innebär att kanelen är något &quot;kontaminerad&quot;/toxisk.

Skall man göra rätt i den här frågan så skall man leta upp kanelsorten som kallas Ceylon kanel.

Detta kanske ändå inte hjälper då man ändå hittat kumarin i den &quot;äkta kanelen&quot;.

Det här leder oss till slutsatsen att man bör trots allt vara försiktig i detta och inte överdriva doserna om man vill bruka kanelen för sin stabiliserande verkan på psyket.

Det jag och flera med mig istället rekommenderar är att då äta natriumbensoat i ren form i påse (som annonseras ovan).

Jag vill alltså trycka på att människan som talade om leverskador har en poäng. I'll give you that ;)

Tack och hej.