Plocka inte fram allt samtidigt!

Mer
8 år 10 månader sedan #754765 av notwoodstock
Efter flytten, så kom jag på att ju mer böcker och triggande synligt och mest mystiskt störande min sinnesro, som jag plockar fram, ju mer mår jag dåligt.

Alltså så har jag bestämt mig för att avvakta med upplockning, speciellt av böcker och sådant. Jag tror på den metoden.

Men jag lever verkligen i en extrem miljö, jag behöver en Gud med mig för att stå emot det onda i det som flödar över mig. :be
Mer
8 år 10 månader sedan #754785 av Nissegossen
Har bokhyllor med böcker och tror att jag läst de flesta som jag har. Kan inte läsa böcker längre då jag fastnar redan i första meningen och tappar koncentrationen på texten och svävar ut i något helt annat än det som är bokens innehåll. Det är kontentan av varför jag inte läser böcker då jag har klara problem med att koncentrera mig på boken och orden i den. Mitt huvud läser och orden följer jag i långa stycken med mina ögon och på ett plan hör jag orden, men inom mig är jag ute i mina tankar och tänker på något helt annat än det jag läser och orden jag ser.

Oftast vill jag då skapa en historia själv av första meningen och göra en egen bok eller en text.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #754786 av Geta
Har en massa böcker men det ska vara bra isolering med bokhyllor med böcker om värmen fallerar.
Då placerar man bokhyllorna mot ytterväggarna. Det står i överlevnadsboken.
Mer
8 år 10 månader sedan #754808 av Nissegossen
He, he, sätt tillbaka boken när kylan tränger på. :D

Annars sov under bordet med en filt som når till golvet på alla sidor och ta med dig saker så att du kan sova därunder. Då, i det lilla utrymmet så alstrar du själv lika mycket värme som en 100 watts lampa och du kan då sova där på natten. Se bara till att du inte ligger direkt på golvet och ha ytterkläder på dig om det behövs. Om temperaturen faller, se till att allt vatten ur element och vattensystemet är uttömt annars orsakar det frostsprängning av rören och när det blir mildare och isen smälter blir det översvämning i hela huset.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #754810 av Nissegossen
Samt om du har möjlighet till det sätt för fönstren, genom vilka största värmeförlusterna kommer snabbast och har du exv masonitskivor, skär till dem så att du effektivt kan sätta för dem över hela fönstret på insidan på väggen. Den luftspalten gör att lägenheten kanske inte alls blir så kall som annars. Märk väl att moderna s.k täta hus knappast har någon värmekälla för uppvärmning då matlagning och annat som är varmt ger den värme i huset som behövs.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #754888 av JARL
Nissegossn, har precis samma problem. Jag får ingen ro att läsa. När jag väl läser flyger tankarna iväg.