Hur mycket muskelstelhet av atypiska n-leptika

Mer
11 år 5 månader sedan #535625 av satr
Hur mycket muskelstelhet har ni fått av diverse nya preparat?
Mer
11 år 5 månader sedan #535661 av ensamflickan
Ingen alls. (Abilify)
Mer
11 år 5 månader sedan #535679 av WhiteRabbit
Det är inte mycket, lite grann bara av risperidon.
Mer
11 år 5 månader sedan #535682 av Mammuten
Fabian fick inget av quetiapin (Seroquel). En hel del av risperidon (Risperdal). Inget när de två preparaten kombinerats.
Mer
11 år 5 månader sedan #535743 av satr
Men är han en aktiv unge då så han gör något rejält fysiskt.

För vissa märker inte av stelheten men när man försöker träna och moitionera så visar det sig lättare.

Jag har 5,5mg risperdal och jag kan knappt träna något alls, jag är helt matt i musklerna. försökte i 1år för att komma ner i dos de orkar jag inte med en gång till. det gick tidsvis med 2mg, 3mg, 3,5mg, 4mg, 4.5mg och då gick det träna bättre men långt från perfekt 3mg så gick det bra. 4mg så gick det träna och 5mg va svårt. ännu värre på 5.5mg.

Min erfarenhet är att man blir matt i musklerna av zyprexa, zeldox och serquel i början. Min läkare föreslår zyprexa men då lär inte tänkandet funka speciellt bra.

villuppnå
1. va normalkåt det är jag på risperdal nu
2. liten muskelstelhet <- den går jag bet på.
3. kunna tänka tänka relativt klart det kan jag på maxdos risperdal
4. sova lagom mycket det gör jag på risperdal.

sen ska det ju ta bort alla psykossymptom med. men det ska jag väl inte behöva påpeka.

Men när jag hade zyprexa 5mg så ramlade jag i trappor både framlänges och baklänges för fötterna och bena domnade av så de inte hängde med. Men jag hade bara zyprexa i en vecka. kanske är övergående.
Mer
11 år 5 månader sedan #535744 av satr
Men seroquel e det något tryck i den när det gäller att bota psykossymptom då. många bipolära verkar ha den.

Funderar på serdolect om de kan va något som sagt.. Zeldox är ju skräp..

Tror jag för sjuk för att abilify ska hjälpa och alla gamla preparat kan man ju glömma direkt.

Snetände på pargitan innan i fick skopa i mig 4st 10mgare sobril och säkert naågon 5mgare med.. pargitan tål jag inte alls. jag hade akineton en gång i tiden men tyckte man blev lika "väck" på dom som jag blev nu.