Plocka inte fram allt samtidigt!

Mer
8 år 10 månader sedan #754988 av Admin1
Om ni har svårt att läsa böcker, så läs böcker ni är väldigt intresserade av att läsa. Direkt efter insjuknandet var det svårt för mig att läsa böcker. Jag fick låna en bok om schizofreni av överläkaren och den sträckläste jag direkt utan läsproblem. Så det gäller att välja rätt sorts böcker att läsa.

notwwoodstock, fick du hjälp att flytta eller fick du betala flytten själv med flyttfirma mm.
Mer
8 år 10 månader sedan #755000 av Geta
Om det inte går att läsa en bok så är det fel på boken och inte på dig.
Har försökt läsa Camilla Läckberg, men det går inte.
Mer
8 år 10 månader sedan #755003 av notwoodstock
Admin1,

Jag lyckade läsa en intressant bok 2007-2012 någongång, men hoppade över materialet i sista kapitlet.
Jag läser inte ofta ur böcker, för bl.a så fastnade jag direkt i en jag började med för kanske 4-5 år sedan.
Jag tror jag kan nöja med att skumma stycken här och där i böcker.

Jag fick flytten gratis, och att det försvann 2 mattor samt en tvättställning gör mindre.

Lägenheten är dubbelt så fin! :tummenupp Hyran oklar...
Mer
8 år 9 månader sedan #755279 av Admin1
Vad bra att veta att bor man i gruppboende är flytten gratis. Skötte en flyttfirma flytten? Fick du också gratis flytt, när du flyttade till första gruppboendet?

Om saker försvinner eller förstörs i flytt brukar man få ersättning.

Låna Johan Cullbergs bok Psykoser och läs den. Tror du klarar av en sådan bok.
Mer
8 år 9 månader sedan #755355 av notwoodstock
Tack för intresset!

Gratis flytt beroende på att jag blev tvungen att flytta, så Kommunen stod för det.

Jag är ointresserad av att olsolidariskt kosta skattebetalarna pengar, och trassla med en sådan sak.

Jag kan säga angående bokläsning, att det är värt en separat tråd. Jag har inte koll på psykiatrin, men en bok jag äger som handlar om känsliga människor, skulle jag vilja kolla! :tummenupp
Mer
8 år 9 månader sedan #755475 av Kiwi
Du ska vara glad over att du har dina bocker, aven om du inte orkar plocka fram dem. Jag salde allt eller gav det till myrorna och angrar mig mycket.

Kunde inte lasa under mina psykoser och kan inte lasa nu heller. Jag har ingen ro i kroppen. Jag kan ju vara glad at att jag har last mycket.