B-vitamin och D-vitamin

Mer
7 år 2 månader sedan #909171 av notwoodstock
Jag är osäker på om det är nyttigt mot schizofrenin, men jag äter en kapsel D3-vitamin varje dag, även under sommarhalvåret.

Sedan äter jag en kapsel Mega B-komplex till lunchtid. Jag blev osäker nu, om det är för mycket, för:

En tablett innehåller mångdubbla RDIn.

Och närmare bestämt:

Tiamin
Riboflavin
Niacin
Pzantotensyra
B6
Folsyra
Biotin
B12
Kolin
Inositol
PABA
Mer
7 år 2 månader sedan #909186 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet B-vitamin och D-vitamin
D-vitamin har min läkare sagt e bra mot schizofreni. Äter både b o d då ja e vegetarian o inte får i mig så mycket b-vitamin, alkohol ger också brist på b-vitamin så äter alltid de dagen efter ja druckit.
Mer
7 år 2 månader sedan #909188 av memphis
Svar från memphis i ämnet B-vitamin och D-vitamin
Jag äter C- vitamin brus för att det är gott o jag har inte alltid frukt hemma. Och så äter jag en mix av B-vitaminer + ämnen som bygger upp hud o hår. Nu är jag på jakt efter en A-vitaminrik nyponrosfröolja. Men mitt shoppingstop kom i vägen så det får vänta.
Mer
7 år 2 månader sedan #909197 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet B-vitamin och D-vitamin
Gojibär har de flesta vitaminerna.
Mer
7 år 2 månader sedan #909203 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet B-vitamin och D-vitamin
Höga doser B-vitaminer kan vara intressanta för de kan minska psykossymptom. Vitamin D kan vara viktigt under graviditet, men ej i vuxen ålder anser man just nu.
Mer
7 år 2 månader sedan #909216 av Cider
Svar från Cider i ämnet B-vitamin och D-vitamin
Jag vet en kvinna som ger sina barn omega 3 i förebyggande syfte eftersom de har en närstående med schizofreni. Hon hoppas kunna minska risken för psykos hos dom.