Hur ofta besöker ni Psykiatrin?

Mer
7 år 1 månad sedan #919923 av MsTibbs
Kvalitetsregistret är PsykosR där man får svara på frågor så de lär sig mer hur de med psykos fungerar. Jag är med.

Jag träffar två sjuksköterskor (kontaktpersoner) var fjärde vecka.
Jag träffar en skötare på ESL (Ett självständigt liv) kurs i grupp en gång i veckan.

Läkare träffar jag oftast när jag varit inlagd, två gånger så i fjol plus två gånger minst i öppenvården.

Ska få läkarsamtal igen om 1-2 månader säger de.

Mediciner beställer jag på <!-- w --> www.1177.se <!-- w --> och hämtar sedan ut på apoteksgruppen. :viking
Mer
7 år 1 månad sedan #919938 av memphis
Jag träffar läkare en gång per år för uppföljning av medicinering osv, och sedan spontant under året om det uppstår situationer. Vad jag är mest missnöjd med är att det är ny läkare för mig varje gång. Det blir inte bra vård på det viset. Men jag har också en skötare, tror jag hon är, som ringer mig ibland o kollar läget. Hon sitter även med vid läkarbesöken. De gör alltid så på min klinik, kanske har det varit problem med övergrepp? det är min tolkning av det.
Mer
7 år 1 månad sedan #919941 av MsTibbs
Sist var det med ssk på läkarsamtalet, annars har det bara varit så inlagd. Detta trots att jag träffade en kvinnlig läkare. Kanske är det jag som är hotet?
Mer
7 år 1 månad sedan #919942 av Drummer
Det är många kåta kvinnliga skötare och vissa läkare och sjuksköterskor inom psykiatrin!

När jag skulle ta prover för ett år sedan så lade den snygga sköterskan sin hand över mitt kön samtidigt som hon tog prover och reagerade med att min växte men hon sade ingenting utan log bara under provtagningen! Den växte och hon märkte det säkert! Får dom lägga handen över så hårt?
Mer
7 år 1 månad sedan #919944 av Geta
Är det läkaren eller patienten som gör övergrepp? När jag ett år jobbade
som sjukvårdsbiträde på en gynekologisk klinik fick alltid någon av oss
vara med vid gynekologiska undersökningar. Det gällde inte att assistera
utan jag upplevde mer att vi skulle hålla vakt.
Mer
7 år 1 månad sedan #919946 av MsTibbs
Om nått är knepigt bör man säga till, ju förr desto bättre. Ibland finns skäl, tex när de tar blod i amen blir det oftast så att &quot;jag&quot; tafsar dem mellan benen helt oavsiktligt.