Är jag ensam om att spela frisk?

Mer
3 år 2 månader sedan #1318170 av Cosmos
Har inget att förlora på att vara mig själv nuförtiden. Vill inte människor ta mig för vad jag är så får det vara. Their loss!
Mer
3 år 2 månader sedan #1318223 av hans52
När jag hör mina röster kan jag inte spela frisk.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318253 av Nissegossen

Cosmos skrev: Har inget att förlora på att vara mig själv nuförtiden. Vill inte människor ta mig för vad jag är så får det vara. Their loss!
 

Man är ärlig, säger som det är. Kan människan inte ta det, slipper man lägga ned energi och angagemang på den människan, de sollas ut direkt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1318271 av krokus
"Spela frisk", vettefan. Däremot skämtar jag så mycket som möjligt. Skulle gissa på att det beror på att jag är en vandrande ångest och försöker dölja det.
​​​
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1318276 av Hope
Svar från Hope i ämnet Är jag ensam om att spela frisk?
Jag är gravallvarlig mestadels känner som jag lever under min begravning. Som död. Levande död. Folk tror jämt att jag antingen är arg eller sur.

Jag har det väldigt svårt. Särskilt borderline och schizofreni så jag åker in i en fantasivärld att jag är frisk under drogernas rus. Ett alter ego.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318717 av Klanggedin
En klok man sa en gång att man inte kan ha så många diagnoser... Han menade att man bara kunde ha en egentlig diagnos. Undrar om det ligger något i det? Kanske är det så att diagnoserna inte är så funktionella som vi önskar?