Är jag ensam om att spela frisk?

Mer
6 år 5 månader sedan #986342 av Utomjordingen
Svarta kläder associeras med vemod, nedstämdhet och sorg med mera om man har svarta kläder på sig. Jag döljer inte om det för jag klär mig i svarta kläder hela tiden så därför utmärker jag - trött på att spela frisk som jag har gjort!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 5 månader sedan #986539 av
Svar från i ämnet Är jag ensam om att spela frisk?
Tack alla för intressanta svar er allihopa!
Mer
6 år 5 månader sedan #986566 av Admin1
Min mamma och hennes systrar var alltid så att utåt spelade de helt normala, men mot de närmaste var de sig själva. Tror att deras mamma var sträng med att de skulle vara trevliga mot grannar mfl, så att hon inte fick dåligt rykte.
Mer
6 år 5 månader sedan #986569 av Geta
"Bortavacker och hemmale."
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 5 månader sedan #986598 av
Svar från i ämnet Är jag ensam om att spela frisk?
Jag lurade rättspsykiatriska undersökningen på huddinge att jag var frisk! Dom sa du är frisk och vi tycker inte du ska dömas till vård och dom sa men vi har tagit hänsyn till din önskan att du verkligen vill få vård så vi lyssnar på dej och rekommenderar rätten det! Annars hade jag bara döms till böter och vara ute och då hade jag nog inte levat idag utan dött av heroinet jag gick på i flera år!

På rättspsyk sa alla att jag var frisk och skulle skrivas ut och då insåg jag att för att få hjälp så måste jag berätta som det är och då blev dom chockade och sa skrev paranoid schizofreni som diagnos! Tur var det att jag tillslut efter en hel del år berättade som det var så jag ficl rätt hjälp! Men det tog 8 år efter insjuknandet att jag blev öppen och pratade om vad jag egentligen kände, tänkte och upplevde, så ingen förstod! Men det var bara för jag minns mej och mitt liv hur det var innan jag blev sjuk vilket jag har hört att många med psykossjukdomar inte gör utan känner att det har alltid mer eller mindre varit såhär som det är med sjukdomen!
Mer
6 år 5 månader sedan #992275 av Sjukihelahuvudet
Det har hänt att folk på tunnelbanan erbjudit sin plats till mig. Jag frågade mamma om det var för att jag möjligen såg gravid ut och hon sa bara "du ser sjuk ut". Ibland går det inte att dölja.