Vad ska man göra mot paranoia?

Mer
6 år 1 månad sedan #1040774 av rymd
noja en stund sen går det över eller lyssna på björk! :)
Mer
6 år 1 månad sedan #1041140 av Admin1
Sov tillräckligt. Minska ångesten. Minska på stressen. Läs detta:
www.viska.se/sjalvhjalp/oevervinn-din-paranoia
Mer
6 år 1 månad sedan #1041572 av Carmen Al Kebab
Låt paranoian vara där, till slut blir man inte paranoid om man tar medicin varje dag? Det kanske tar 1 år innan paranoian är borta?
Mer
6 år 1 månad sedan #1041597 av Nissegossen
kan bara säga att jag utmanade min paranoia genom att vägra låsa lägenhetsdörren, bara för att jag skulle vara rädd, många visste om det, vad sägs när det 03.00 stod folk i hallen och ropade lågt nisse, jag vaknade ju, men samtidigt sa jag till alla gå inte fram till mig när jag sover, i närheten där jag sov, kunde jag lätt dra fram ett vapen.


en granne var på fyllan och när hon såg att jag satt vid datorn och sov så gick hon fram ändå visste hon om det. en meter runt mig är min personliga sfär och när hon var där knöt jag båda nävarna och slog upp åt, men jag insåg också att det var inte farligt, så slaget tog på näsan men eftersom jag löste mina händer tog det inte så hårt, men när slaget tog var det rätt på näsan och direkt låg hon på golvet och höll för näsan och rullade runt och ojade sig. hon lärde sig läxan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1041598 av Nissegossen
numera är min ytterdörr låst

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1041900 av Admin1
Ångest kan vara ett förstadium till paranoia. Försök att minska på ångesten, stressen och sov tillräckligt. Sömnbrist kan ge paranoia.