Strukturerad livsanalys

Mer
5 år 9 månader sedan #1073136 av Maxjohan1983
Grejen är att förändringar blir svårt då allt ska göras på egen hand å du ligger på botten av ett hav, du har ingen att stödja dig emot.

Däremot kunde jag lyfta mig själv genom att jag bodde på behandlingshem under två år då jag var ung å nyinjuknad för då
lever du med andra å hittar samhörighet å aktiviteter. Jag minns jag var aldrig sen en enda morgon kanske nån enstaka gång.

Då hade man något att leva för. Man levde lite för gruppen. Men nu är jag HELT alena. Borde börja dejta! Men då måste jag storstäda lyan!
Tror jag ska anställa nån dam å städa åt mig! pallar inte med skiten längre!! Årkar knappt tvätta också!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 9 månader sedan #1073137 av Geta
Svar från Geta i ämnet Strukturerad livsanalys
Har du inget boendestöd som du kan få hjälp av?
Mer
5 år 9 månader sedan #1073139 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Strukturerad livsanalys
Eller hemtjänst

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1073143 av Maxjohan1983
Jag gillar inte boendestöd. Det är mycket onaturligt å nya människor varje gång.
En del vill bara snacka... Inte städa!

Nää, jag vann 20k nu i dag så jag kommer anlita riktig städhjälp... nån jänta typ som får tusenlappen!

Årkar inte ordna med min syrra längre då hon bor 10 mil härifrån å alltid nästan jobbar.

hemtjänst är nog bättre. Men jag tänker anlita nån som gör jobbet utan att jag behöver involvera mig.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1073149 av Geta
Svar från Geta i ämnet Strukturerad livsanalys
Du kan anlita en städfirma och få RUT-avdrag.
Mer
5 år 9 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1073386 av notwoodstock
Jag är nyfiken på kvällstidningarnas bästa listor för att må bättre.

Är osäker på vad man skall Googla på.

Hälsa, aptit, friskvård, aktiviteter eller om dom har gjort något om psykvårdstips.

Här kanske är något?

www.bokus.com/bok/9789187225017/att-over...sig-sjalv-och-andra/
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.