Tillskott av järn

Mer
5 år 6 månader sedan #1103319 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tillskott av järn
- Tillskott av järn?
- Gärna!
- Nej, inte hjärna, lever!

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1103328 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tillskott av järn
Stekta leverbiffar med citron slice på toppen och en ansjovisfilé en gräddsås är gott. man får inte glömma att förutom järn innehåller det Mycket D-vitamin vilket jag även får i piller av min Pal

Lever är vintermat, det skulle inte falla mig in att äta under sommarhalvåret då det kan finnas lever som inte tjänlig att äta, bakterier i den förökar sig i skrämmande takt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1103334 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Tillskott av järn
Inget illa menat. Men lever äter jag inte i någon form. I skolan gick jag hellre hungrig än att äta lever. Säkert nyttigt, men jag avstår all inälvsmat.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 6 månader sedan #1103335 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tillskott av järn
D-Vitamin kan man få från sitt ställe ni har vården. läkare skriver ut den och då ingår det över skyddet på högkostnadskortet för medicin även B12 medicin jag får går på det om läkare skriver ut det. förslagsvis prata med läkaren om ni kan få det. Ni slipper köpa tillskott som är dyra

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1103438 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tillskott av järn
Det typiska vid schizofreni är brist på vitamin D. C:a 50 % kan ha sådan brist. Järnbrist har jag aldrig läst om som typiskt. Det finns multivitamin tabletter som innehåller dagsbehovet av allt inklusive järn och vitamin D.
Mer
5 år 5 månader sedan #1103650 av krokus
Svar från krokus i ämnet Tillskott av järn
Jag tar Duroferon ibland.