Finns det hopp för den självmordsbenägne

Mer
4 år 11 månader sedan #1149339 av Richard
Jag skrev på Flashback idag...

Som nån sa, att redan ha skaffat rep är ett allvarligt tecken. Min svågers bror hade gjort upp en krok med rep, så det tydde ju på att han planerat ett tag att ta sitt liv, o han gjorde det också... :cry:

Jag gjorde ett allvarligt självmordsförsök för länge sedan, då hade jag mått dåligt länge, gick hos en psykolog o käkade antidepressiva som inte hjälpte. Så käkade jag upp en massa morfintabletter o liknande, o just morfin vet jag är farligt på riktigt, men jag blev bara medvetslös eftersom "finalen" var att injicera fentanyl.

Vaknade upp dagen efter o blev inlagd för ECT-behandling.

Sen för några år sen hände en grej, då käkade jag upp sömntabletterna o en massa sprit, det vet jag inte är så farligt (inte dagens sömntabletter), men visst i överdrivna mängder, det är ändå (zopiklon) som är vanligast vid letal tablettförgiftning. Men jag ringde min pappa, mamma o syster o "sa hejdå". Givetvis ringde de efter hjälp o jag blev inlagd. Blev lite bättre o orkade kontakta advokaten, o grejen löste sig till min fördel. Hade jag velat dö på riktigt hade jag ju inte ringt familjen, o dessutom har o hade då också flera tusen tabletter av olika sorter som givetvis hade kunnat ta livet av mig på riktigt. Jag hann bara äta typ 30 st Zopiklon o en halv flaska sprit, jag var ju snurrig när jag kom in på sjukhuset, o blåste 1,04 promille, men fick ändå komma in på psykavdelningen med extra vak.

Nu mår jag bra, eller ja, jag har inga självmordstankar längre o får fortfarande ha all medicin hemma själv. Ett tag fick jag inte ha så mycket tabletter hemma o fick hämta ut de, både dagligen o veckovis.

Sen kom det inlägg:

Vad har du för källa på det? Att zopiklon är vanligast vid tablettförgiftning med dödlig utgång.

Jo, det är det, jag blev också förvånad...
www.dagensmedicin.se/artiklar/2019/03/27...relaterade-dodsfall/

Sen kom jag in på en tråd, där nån nämnde, att livet börjar när man är 40! O jag börjar hålla med om det...
Det sker en del spännande saker nu när jag är 39 år...