Mörk choklad?

Mer
19 år 2 månader sedan #9403 av bara_på_låtsas
Svar från bara_på_låtsas i ämnet Mörk choklad?
så nu ska cannabis DÄMPA psykotiska symptom? Fan, hur ligger det till med den där cannabisen egentligen...blir man galen eller frisk av den!? shit. Förvirring.
Mer
19 år 2 månader sedan #9404 av dalo
Svar från dalo i ämnet Mörk choklad?
Om jag inte tolkar det helt galet, så är min uppfattning denna: I låg dos dämpar den, vid överdosering kan den ge hallucinationer.
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9408 av
Svar från i ämnet Mörk choklad?
jag röker en kvälls spliff snart, hade tänkt sluta men den nya informationen fick mig att vilja fortsätta. haha, nejdå...bara ironisk;D
  • Undrande
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9409 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Mörk choklad?

bara_på_låtsas skrev: så nu ska cannabis DÄMPA psykotiska symptom? Fan, hur ligger det till med den där cannabisen egentligen...blir man galen eller frisk av den!? shit. Förvirring.


Både occk, det beror på dig och cannabisen.
Om du blir rädd eller lugn under rökandet

om du får enorm ånget efteråt, kanske lång tid...

Om du blandar droger. osv
Mer
19 år 2 månader sedan #9412 av dalo
Svar från dalo i ämnet Spontant...
Spontant känner jag av nån anledning för att klargöa mitt ställningstagande i fågan: Jag saknar erfarenhet av olagliga droger, och så vill jag att det ska förbli med mig. Jag uppmuntrar andra till att sluta/aldrig prova sådana.
Mer
19 år 2 månader sedan #9429 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mörk choklad?
Anandamid tros vara ett skydd mot psykos, eftersom det är förhöjt hos de med schizofreni, som har lindriga symptom. Om man har allvarligare schizofrenisymptom så är anandamidnivåerna lägre. Anandamid minskas också av cannabisrökning, vilket gör att man tror att den därför kan förvärra psykotiska symptom. Läs mer här:
www.viska.se/index.php/nyheter/4 ... mot-psykos

Cannabis rökning kan förvärra psykotiska symptom och också om man röker cannabis i tonåren utlösa schizofreni tidigare. Det bästa är nog att helt undvika cannabis. Det finns en grupp som påstår sig bli förbättrade av det kortsiktigt, men på lite längre sikt brukar de få förvärrade symptom.