Tips på avslappning

Mer
19 år 5 månader sedan #6020 av Moonlight
Jag skulle gärna vilja ha tips på metoder som kan få en att slappna av, inte tänka så mycket, uppfriskande och allt vad ni kommer på.
Mer
19 år 5 månader sedan #6021 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Tips på avslappning
En kopp té och en god bok på kvällen brukar göra mig väldigt avslappnad.

Sen om man har nån speciell i sitt liv är det väldigt avslappnande om den personen pillar lite i ens hår har jag precis upptäckt : )
Mer
19 år 5 månader sedan #6022 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips på avslappning
Hej Moonlight! Det Abzu skrev var inte helt fel. Om du har någon i närheten så brukar massage på axlar och rygg vara toppen. (En del vill att jag skall öppna massageinstitut). Sätt dig på en stol och låt Någon i din närhet massera dig, sätt dig så du inte sitter med ryggen mot ryggstödet. Längs ryggraden och skulderbladen och alla de ställen där man kan känna benen i ryggen, där kan man massera på musklerna vill säga.(Om personen som skall masseras inte är alltför kraftig för då känner man inte benen). (Som kuriosum kan nämnas att man känner på en hund, om man känner revbenen eller inte, för att avgöra om hunden är överviktig eller inte) Att massera på axlarna löser även spänningshuvudvärk. Sen som avslutning kan man rulla en boll på ryggen, man kan testa med att använda handkantsslag (lättare). Som avslutning brukar jag precis som Abzu talade om massera med bägge händerna på huvudet rätt kraftigt. Observera att inget av detta skall göra ont, i värsta fall får du vända dig till en utbildad massör.

Och kammomilte kanske med en liten sked honung i kanske inte är fel.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 5 månader sedan #6025 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet Tips på avslappning
Massage är verkligen helt suveränt. Det sätter fart på oxitycinet (stavning?) i hjärnan, som ger en känsla av lugn och välbefinnande. En varmt bad kan också göra susen. Sätt på lite soft musik att lyssna på när du ligger och plaskar.
Mer
19 år 5 månader sedan #6027 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Tips på avslappning
Jag har upptäckt hur lugn jag blir och mår bra när min dejt/pojkvän rör vid mig, vilket han brukar göra en del. Så när jag inte är med honom känner jag mig rastlös och upprymd av att vara kär, men med honom känner jag mig mycket lugnare.
Mer
19 år 5 månader sedan #6028 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Tips på avslappning
Du kan försöka få tid hos en sjukgymnast som hjälper dig med avslappningsövningar, om det känns bra.