Omöjligt att sova - pröva Bön!

Mer
19 år 4 månader sedan #6354 av Admin1
Bön kan ha effekt nätter det är omöjligt att somna in. "Faktum är att bönen är en av de vägar som har hjälpt många att komma till ro under oroliga nätter. Kanske är bönen inte enbart ett samtal med Gud utan även en väg att skapa ro i livet och att komma till tals med sig själv om sin oro. Bön kan på det sättet vara läkande."
Detta står i boken Depression - Om konsten att hålla sig uppe av Thomas Silfving.
Är det någon som har testat bön mot sömnlöshet?
www.viska.se/index.php/recension ... hj%C3%A4lp
Mer
19 år 4 månader sedan #6356 av Moonlight
Nej har faktiskt inte testat det, men när jag haft mycket ångest har jag försökt med bön, men inte vid sömnlöshet, kanske ska testa det när jag inte kan somna.
Mer
19 år 4 månader sedan #6687 av sussi14
Svar från sussi14 i ämnet har försökt
jag har fösökt ävenmed böner men det hjälper inte kroppen slapna av alls.
Mer
19 år 4 månader sedan #6695 av mang3
Det där låter intressant, men för att be helhjärtat måste man väl vara troende? Om det verkligen fungerar kanske man ska bli religös? :)
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6704 av
Svar från i ämnet Omöjligt att sova - pröva Bön!
Ett par öl räcker långt, men jag vaknar o kan inte somna på natten
Mer
19 år 4 månader sedan #6707 av Nissegossen
Bön betyder egentligen samtal, ett samtal med Gud såsom du själv uppfattar honom.. Du behöver inte vara religiös. Det är betydelselöst vilken tro du har. Om du är kristen, muslim eller budhist, spelar ingen som helst roll. Bed till den kraft som står för godheten i tillvaron och prata med honom som du pratar med den vän du kanske saknar. Vännen där uppe ser dig och hör dina böner.

Att prata med någon gör faktiskt tillvaron något tryggare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum