Förföljd?

Mer
14 år 10 månader sedan #219460 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Förföljd?
Bra att du sov ordentligt.... skönt att det känns bättre...
Mer
14 år 10 månader sedan #219636 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förföljd?

Jocke skrev: Ja, jag kan tycka ibland det är märkligt när folk i exakt rätt ögonblick har framme mobilen så dem kan fota en och skicka det till sina kompisar för att dem hör mig. Nästa gång det sker ska jag nog fråga om dem skickar till flickvännen eller pojkvännen?


Menar du att folk fotar dig med mobilen och skickar bilden till sina kompisar, som hör din röst? Låter inte alls troligt utan låter mest som en mildare paranoia. Tvivla på sådana saker för de är inte sanna. Om man tvivlar så brukar sådana idéer försvinna.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 10 månader sedan #219746 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förföljd?
Jo, jag vet att det låter aningen absurt, men man ska inte peka med mobilen kreti och pleti. Tänk om det är dem själva som är misstänksamma? Man ska lyssna när det kan anses vara tillåtet med att syssla med typ sms medan man går eller cyklar och för den delen kör bil.

Jag försöker låta bli att leka med mobilen när jag är i offentlig regi. Kan möjligen leka i en lokal, men gör det på ett diskret sätt.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 10 månader sedan #219933 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förföljd?
Jocke,

Jag ser ofta att folk går och tittar i sin mobil eller pratar i den. Normalt beteende idag och de är nog inte alls medvetna om din närvaro utan det tänker på helt andra saker. För nästan alla människor är man en helt ointressant person och det är få som noterar en egentligen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 10 månader sedan #219960 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förföljd?
Jo, Admin, jag själv kan tänka till vissa delar. Men människor som är ute i offentlig regi bör lyssna på hur stämningen låter i luften. Det tror jag de flesta klarar att göra. Problemet är att de triggar mina röster till att berätta deras version av hur folk egentligen tänker.
Det är både en del av mig själv och inte alls en del av mig. Jag känner hur vissa medvetet plockar fram apparaten vid första bästa infall.

Som sagt vi är massor som säkert hör samma fenomen, om nu ngn inte ljuger mig rätt upp i ansiktet. Vikanske hör personliga tolkningar vart och en av oss, men i slutändan så blir mekanismerna detsamma för det flesta, att tankarna inte klarar att återställa sig till den var innan ngn obetänksam infall dök upp.

Men jag tror att för de mesta handlar det om en förmåga att anpassa sig till den "normala" genren! Vad nu normalitet är?

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 10 månader sedan #220135 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förföljd?
Folk plockar inte fram mobilen för din skull, Jocke utan för att de själva behöver den. Du har nog lätt att få vanföreställningar om TV och mobiler. De får nog dig att känna dig övervakad och spionerad på. Det är bara en vanföreställning. Med KBT skulle du nog kunna bli kvitt dessa vanföreställningar. Det verkar förresten hos dig finnas en koppling mellan röster och vanföreställningar.