Förföljd?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 10 månader sedan #220199 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förföljd?
Nä, inte plockar dem fram mobilen för min skull inte! Men jag vidhåller, det är en samhällsmekanism som gör att folk tar kontakt vid vissa tillfällen. De flesta människor har en osynlig kontakt med varandra. Dem känner på sig när man behöver en direktkontakt, då blir det mobilen i tid och otid. För mig gör det inget vid själva telefonsamtalet, men det är lekandet jag motsätter mig.

Ok, de flesta har ju en radio eller en mp3-spelare inbyggd i mobilen, det kan vara det de flesta sysslar med? Annars ser jag inte detta som ett särskilt stort problem, men jag förstår inte hur rösterna triggas av detta. Röster = vanföreställningar, ja! Men har även sunt förnuft ngn gång. Så detta är motsägelsefullt.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 10 månader sedan #220228 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förföljd?
Jag har inte ens på min mobil när jag är ute, vill inte få samtal då. Jag har den med mig bara, för att själv ta kontakt och ja, jag har stereo ljud i min mobil och lyssnade ofta på radion förut när jag åkte med bussen och då var det ofta jag tog upp den och bytte kanal...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 10 månader sedan #220332 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förföljd?

Jocke skrev: Ok, de flesta har ju en radio eller en mp3-spelare inbyggd i mobilen, det kan vara det de flesta sysslar med? Annars ser jag inte detta som ett särskilt stort problem, men jag förstår inte hur rösterna triggas av detta. Röster = vanföreställningar, ja! Men har även sunt förnuft ngn gång. Så detta är motsägelsefullt.

Röster kan triggas av stress. Jag gissar att när någon plockar fram mobilen, så blir du stressad och tror att det är spionage på gång. Stressen framkallar röster hos dig. Om du kan se mobilanvändning, som något helt normalt och inte skadligt för dig, så kan nog besvären försvinna. Ingen annan här har ju samma problem med mobiler som du har.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 10 månader sedan #220351 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förföljd?
Nej, nej inte spionage, men nyfikenhet tror jag de flesta lider av? Och som jag antydde tidigare så är mobilproblemet av mindre betydelse än teven. Men om jag vore stressad, så blir jag det när ngn berättar ngt som inte stämmer.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 10 månader sedan #220352 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förföljd?
En gång bevistade jag vänsterpartiets samling på
1:a maj. Då gick det omkring en person och filmade
publiken. Den gången kände jag mig förföljd.
Min tanke var att någon ville veta vad det fanns
för sympatisörer till Vänsterpartiet i stan.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 10 månader sedan #220375 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förföljd?
Man kan alltid under egen synvinkel tolka via sina tankar om allt står rätt till. T ex är det vanligt att högerextrema rörelser och vänstern själva som filmar för att dokumentera olika personer vid olika träffar, men har även en känsla av att motorcykelgängen kan få bra betalt vid vissa politiska samlingar.

Så jag tror inte det är enbart poliska motiv bakom dessa filmningar, det kan vara utpressningsförsök också. Men tanken bakom dessa mobiltelefoners framfart, är att dem ibland dyker upp vid olämpliga tillfällen ur ens synvinkel, som att bli tagen på bar gärning, som om man begår ett brott. Jag har hela tiden påpekat att jag bara är en vanlig person, som kanske ser livet ur ett annorlunda perspektiv sett ur andras synvinkel.

Man undrar ibland var människor får sina funderingar och tankar ifrån, då kanske dem själva också tänker på detta problem, då kanske dem söker svar ur olika synvinklar, som för att bekräfta sig själva. Inget fel i det, men det bör göras diskret. Man kan gå undan t. ex. Som bilist uppmanas man ju att köra in på en parkeringsficka när man får samtal. När man mixtrar med apparaten så bör man inta en s.k säker läge, där man vet att man har en någorlunda privat sfär.

Men jag vet att andra tolkar detta initiativ som att man har ngt att dölja, så detta tankemönster att andra ifrågasätter, är vad jag ifrågasätter Admin!

Vars är världen på väg?