Röster - en dialog eller monolog?

Mer
14 år 6 månader sedan #253989 av Geta
Magkänsla, intuition i Expressen...
www.expressen.se/halsa/1.1262613 ... -magkansla
Mer
14 år 6 månader sedan #253992 av Tonic
Magkänsla/intuition - ett mycket spännande ämne faktiskt.
Mer
14 år 6 månader sedan #254000 av Nissegossen

Tonic skrev: Ja men va f*n dessa filmer känner jag igen!!! Det dyker upp som små klipp eller som stillbilder. Och kan vara sjukt skrämmande. Ibland om massvis med blod - ibland om totalt vardagliga saker (onödiga). Trauma!? Klart det är en del av saken. PTSD.
När ska man bli kvitt det hela...?? Never??


Det du ser är andras trauman i det som är i skeendet. Det är alltså, såsom jag uppfattar det, att jag sitter som sista instans där det är möjligt att påverka ett skeende som sker just då någonstans.

Det är så lite tid att vinka på, så att det är bara att göra det man kan göra åt det som gäller om man nu kan påverka det överhuvudtaget....

Ofta, så tror jag det att gör inte jag någonting, så är tiden ute för dem det gäller!

Det är ofta så, att detta händer redan INNAN det händer i verkligheten och det kan jag ha avhandlat när jag ser det i tidningen några dagar efter...

Men då är tiden redan ute, det går inte att ändra mer på det som sker för det måste ske inom det som är möjligt annars skulle det påverka historian i det verkliga reella yttre verkligheten och det händer aldrig att vi får se det om det inte sker just när det finns tid kvar när det händer.

Det är alltså så, att det går att spela om filmerna, men oftast går de så snabbt att man i alla fall inte hinner med att påverka skeendet i dem!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #254001 av Tonic
Oj!! Det var en förklaring jag inte väntat mig.... Jag vet inte vad jag ska säga. Tror inte jag besitter den förmågan eller skulle vara tänkt att bära ansvar över så stora saker.
Mer
14 år 6 månader sedan #254002 av Nissegossen
Den förmågan har jag förvärvat genom att ha genomgått min sjukdom och nu ser jag det som någon har investerat i mig bär frukt! Men det har drivit mig tíll självmordets gräns och jag önskar ingen denna erfarenhet, för att den är egentligen mer än en människa står ut med att bära!

Jag kan bara säga om dem jag missar att kunna göra något åt; Sorry....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #254003 av Tonic
Det är som att du känner på dig saker och ser vad som kommer att hända, förstår jag dig rätt? Och detta sker oväntat även för dig själv?