sjukdomsinsikt

Mer
14 år 5 månader sedan #256944 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet sjukdomsinsikt
Det variierar, just när jag ser/hör något har jag uppenbarligen inte reagerat på det som hallucination då jag inte talat om det för läkaren på förfrågan, men jag är kristen också, så jag håller ögonen öppna för att det kan vara farligt också.
Mer
14 år 5 månader sedan #256945 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet sjukdomsinsikt
Ett ex på mina hallucinationer:
Tur att jag inte har körkort! För då och då ser jag cyklister mitt på motorvägen cyklande emot bilen och jag skriker till som en idiot.
Mer
14 år 5 månader sedan #256957 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet sjukdomsinsikt
Jag provade en gång att på egen hand driva ut 39 onda andar och ersätta dem med 39 goda (annars kommer det bara nya onda andar). Det blev ingen märkbar skillnad på mitt mående eller på hur mycket tokiga idéer jag får. Men, jag provade och vet att det inte är där felet sitter. Änglar och demoner har jag haft kontakt med och upplevelser av, men spöken har jag ännu inte sett ett enda. Ändå tror jag spöken kan finnas. En vacker, psykotisk dag kanske min hjärna skapar ett sånt till mig, vi får se.

Tycker det är ointressant om såna här osynliga varelser finns eller ej. De är upplevbara av många människor och man kan diskutera effekterna av deras framfart. Att bara kalla allt för usch och hallucination är för negativt för mig.

Räknas ha dålig sjukdomsinsikt för övrigt. Kanske blir det bättre med tiden.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
14 år 5 månader sedan #256982 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet sjukdomsinsikt
Hej och välkommen! Visserligen kallar jag min sjukdom för "Jesussjukan" För att ingen vetenskaps människa tror mig! kallar det sjukdomsinsikt, för att jag vet att jag måste ha antipsykotika i mig för att annars skulle jag inte kunna överleva, men om du visste något om vad jag har inom mig, skulle du nog aldrig tveka på vad jag har upplevt inom mig, som gör att jag tror... och då, på den kristna läran.

Jmf med Markus Evangelium tredje kap och börja vid 20 versen och läs till kapitlets slut!
runeberg.org/bibeln/41_03.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #256983 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet sjukdomsinsikt
Jag kan bara säga att jag har långt ifrån den retorik, som gjorde allting möjligt för Jesus...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #256986 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet sjukdomsinsikt
Hallucinationer när jag varit i dåligt skick och vissa saker som hänt när jag tyckt mig vara väldigt frisk är olika för mig. Olika slags upplevelser. Jag har haft negativa krafter runt om, såna jag bett försvinna.......i Jesu namn. Jag har annars inte kunnat leva alls. Mådde sååå dåligt.