paranoia eller bara asperger?

Mer
14 år 4 månader sedan #264521 av Admin1
Psykologer brukar kunna lära ut stresshantering dvs hur man skall undvika att bli stressad.
Mer
14 år 4 månader sedan #264542 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet paranoia eller bara asperger?
Häromdagen var det en bekant som ringde och vi började prata om sömnproblem, jag sa att sover inte jag så får jag paranoja, då svarade han att alla människor som inte sover får paranoja.
Mer
14 år 4 månader sedan #264548 av Geta
Svar från Geta i ämnet paranoia eller bara asperger?
sömn är bra för alla-motverkar depression[/url:3801qv1h]
Mer
14 år 4 månader sedan #264739 av Admin1
En gammal nyhet från Viska:

En koppling verkar finnas mellan paranoidt tänkande och sömnlöshet enligt en ny undersökning. Paranoia ökade femfaldigt hos normala personer, som inte fick sova tillräckligt. Hos personer som uppsökte psykiatrin för allvarlig paranoia led hälften av sömnlöshet. Brist på sömn kan också ge ångest, nedstämdhet och irritation. Erfarenheten tyder på att man kan hamna i en ond cirkel för sömnlösheten kan skapa ångest och rädsla, som gör det ännu svårare att somna in.

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... emnloeshet
Mer
14 år 4 månader sedan #264753 av Nissegossen
Suck! Min predikotext stämmer till 100% alltså!
Den att sömn är A och O i den här sjukdomen och att de inte skulle pumpat in Depånaeuroleptika i mig när jag bad om något att sova på, den första gången jag blev inlagd.

Jag borde i det läget, när jag inte hade sovit ordentligt på flera månader fått vara nersövd i en vecka.

Jag tror att sedan hade det räckt med samtals terapi med en förståndig psykolog. Vilken sort hade nog kvittat om psykologen hade varit intellektuell och hade tagit mig på rätt sätt!

Jag går att prata med....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum