såg demoner i rättsyk

Mer
11 år 5 månader sedan #538146 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet såg demoner i rättsyk
Är du den första som lyckats rymma från stället där du bor nu?
Mer
11 år 5 månader sedan #538207 av killet
Svar från killet i ämnet såg demoner i rättsyk
Det är en öppen vård som utslussningsboendet är. Dörrarna är öppna för promenader o.s.v. men för mig gäller med personal. Jag rymde inte utan gick ut bara men balkongvägen och inte genoim dörren. Eftersom jag har rättsyk och måste gå med personal i vanliga fall. Alltså det kanske kallas för rymning men jag tror inte det eftersom jag gick ut balkongvägen bara till grannarna och sedan tillbaka.
Mer
11 år 5 månader sedan #538444 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet såg demoner i rättsyk
Var det öppenvård så kan det knappast räknas som rymning. Hur länge brukar man vara på utslussningsboendet innan man blir utskriven? Du ser väl framemot att kunna återvända till Stockholm förstår jag. Hur har du annars trivits på kliniken? Var det bättre eller sämre än vad du trodde?
Mer
11 år 4 månader sedan #541164 av killet
Svar från killet i ämnet såg demoner i rättsyk
Det var bättre i slutna vården än den öppna. Det är ingen skillnad mellan slutna och öppna vården förutom att det är dörrar som går att öppnas i den öppna vården. Det blir ingen skillnad mellan den slutna och den öppna vården. Eftersom båda alternativen har samma regler. I den öppna vården så måste jag promenera oftare och är lika isolerad som i den slutna bara att det är en lägenhet som jag sitter i utan någon stimulans, om jag väljer att sitta i mitt rum istället för att sitta utanför lägenheten som är samma som rumet i den slutna vården jämfört med öppna.

I den öppna vården måste man promenera mera.
Ta bilen för att åka in till stan jämfört med hur den slutna varit.
gå 1 km till en dyr mataffär jämfört med en billig mataffär i den slutna vården.
Gå 1 km för att handla i huvudtaget jämfört med att gå 20 mr i den slutna vården.
Gå på snö eller dåligt väder jämfört med att ta gångvägen för att komm a till butiken i den slutna vården.
I den slutna vården kunde man öppna fönstren mer jämfört med den öppna.
Mer
11 år 4 månader sedan #541300 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet såg demoner i rättsyk
Ordnade de ingen sysselsättning åt dig på den slutna vården? Klagar inte folk på att det är segt, när de inte får någon sysselsättning. Vad sysselsätter du dig med nu på dagarna i den öppna vården, när du inte får någon sysselsättning?
Mer
11 år 4 månader sedan #541593 av killet
Svar från killet i ämnet såg demoner i rättsyk
Alltså det är inte sysselsättningen det är brist på. Tvärtom så är det sysselsättning som man inte vill gå på förutom de man har inne i boendet.

Måste också påminna om att i öppna vården så måste man gå utanför boendet i snö. kyla eller vad det nu är för väder för att kasta sina sopor 20 mr bort. I den slutna vården kastade man innanför där man bor och inte ute. Dessutom brukade en städare eller städerska kasta ens sopor i den slutna vården ibland om man inte kastade själv. Trots att man slapp gå ute för att kasta sina sopor.

Idag exempelvis så ska vi till liseberg på deras julmarknad eller vad det är. Mitt under min tvätt tid som är mellan 15-18. Om jag skulle bo på den slutna vården så skulle jag antingen slippa åka långt för att ta mig till en julmarknad eller slippa helt och hållet eller för det 3e anpasa tiden till tvätten. Så funkar det inte på den öppna vården.