Känsel i hjärnan

Mer
9 år 4 månader sedan #709579 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Känsel i hjärnan
När jag hade min psykos så kände jag hur de som "stod för rösterna", kröp runt i min hjärna. Jag kunde även känna hur de krälade runt i kroppen och jag kunde höra röster från hela kroppen ett tag, kunde känna hur de pratade i mitt knä, eller mage osv. Märkligt! Finns det fler som har upplevt det?
Mer
9 år 4 månader sedan #709676 av koi
Svar från koi i ämnet Känsel i hjärnan
Jag har upplevt att min hjärna vridit på sig.
Mer
9 år 4 månader sedan #709705 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Känsel i hjärnan
malin71,

Tror någon här haft en orm, som kröp runt i kroppen och som man kunde tala med. Om man har känselhallucinationer, så kan man ha andra hallucinationer också. Om jag hade känselhallucinationer på huden skulle jag testa Tigerbalsam eller något annat hudretande på huden för att se om känselhallucinationerna minskade. En hallucination kommer i frånvaro av sinnesintryck och då kanske mer sinnesintryck kan vara bra.
Mer
9 år 4 månader sedan #709731 av Janis
Svar från Janis i ämnet Känsel i hjärnan
Det är något gott att vara extra känslig... Det kanske inte alltid känns så...! <3
Mer
9 år 4 månader sedan #709819 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Känsel i hjärnan
Oavsett mer intrikat diskussion, så finns det ju vanliga fenomen som man upplever som att dom "känns" i hjärnan.

T.ex huvudvärk, hjärnskakningskänslor, ev. yrsel, fast det är kanske speciellt.
Mer
9 år 4 månader sedan #709869 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Känsel i hjärnan
P@llekula - Jag gav också det Andliga tillåtelse att använda min kropp som en sorts "reningskanal" där jag såg till att prata mycket med dem och hjälpa dem att gå vidare. Det hela var som en sorts superintensiv terapi. Funkade bra till en början med bara någon enstaka som ville ha "hjälp och förståelse". Men sedan blev det bara fler och fler och till slut hade jag över 100 olika "individer" inom och utanför mig. Ohållbart! Men till slut, när det blev helt olidligt och jag kunde inte sova alls längre, så avsade jag mig "uppdraget" och bad om att allt skulle försvinna för jag ansåg mig inte "god nog" till att kunna ge exakt alla, "hjälp".
Det som skedde då var att jag fick lov att säga hejdå till var och en av dem och till slut så försvann "de". Knepigt hur tomt det blev...

En överläkare sa till mig att känna i hjärnan är ett symptom och att det upplevs väldigt klart och tydligt. Mer är det sa hon inte tyvärr. Men visst, som du säger, så kan man ju känna allt möjligt. Jag kan känna även en bit utanför min fysiska kropp. Håller någon en hand nära så känner jag (utan att veta att den är där) hur någon är inne i min "atmosfär". Fler som upplever det?