Olika Hallucinationer & Vanföreställningar vi upplevt.

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36837 av
Synhallucinationer: rymdvarelser, häxor, döda barn, blodiga väggar, insekter, skuggor, svartvita fotografier på människor jag inte vet vilka de är, armar som kommit ut ur väggar, väggar som andas, olika texter som åkt i luften, blixtar, förvrängningar av folks ansikten.
Rösthallucinationer: Uppmanande, nedvärderande, döds skrik, mumlande och osammanhängande.
Lukthallucinationer: Rutten lukt, mögel lukt.
Vanföreställningar: Antenner i huvudet, (CIA, FBI och SÄPO) förföljelser, att tv och radio skickar hemliga meddelanden, att folk har onda avsikter med blickar och liknande.


Vad har ni andra upplevt?
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36838 av vnv
Ufo:n..men jag tror iofs fortfarande att det var/är sant...

mvh
vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36840 av
Mer
18 år 1 månad sedan #36854 av AmandaS
Synhallucinationer: människor, demoner, en jätte, blinkande lampor, svarta skuggor, en självlysande räv och en kobra.
Hörselhallucinationer: röster som grälar inne i huvudet, yttre röster som ropar mitt namn, knäppningar, dunsar osv.
Lukthallucinationer: lukter av kiss, bajs, spya, rök, mat mm

Sen har jag upplevt en annan sak som jag inte tror är en hallucination men man vet ju aldrig; under ett års tid kändes det som om jag hade elektricitet i kroppen, det var som energivågor som löpte från ryggslutet och upp längs ryggraden mot huvudet, ibland kändes det i hela kroppen, även i benen, som jättekraftiga vibrationer, någon annan som upplevt samma sak?
/Amanda S
Mer
18 år 1 månad sedan #37059 av elina
Synhallucinationer: ansikten i snön, glitter i luften, vatten i luften, döda barn, blodiga väggar, insekter (mest myror), skuggor, rörande fotografier, saker som andas fast dom inte borde det, älvor, lutande väggar, auras.
Rösthallucinationer: raspigt, som från en radio liksom...skrapigt. tanter som skvallrar om mig och folk jag aldrig hört talas om, barn som skriker, en man som skriker att han drunknar, enstaka ord, mumlande.
Lukthallucinationer: bubbelgum. dessutom kan jag känna lukten av folk om jag tänker på dom riktigt intensivt.
Vanföreställningar: jag kan få det att regna om jag vill. tror även att dom har opererat in en sändare i min hjärna, jag kan känna den ibland. en annan grej är att min mamma planerar att mörda mig, och ibland förgiftar maten.

säkert nåt jag glömt här...*virrig*
Mer
18 år 1 månad sedan #37133 av Oktober
Akkurat som Insomnia og Elina har jeg også opplevd blodige vegger, eller mer korrekt; blødende vegger. Andre synshallusinasjoner: rottelignende skapninger som løper langs veggen eller til og med oppunder taket, insekter i dusjen, ansikter utenfor vinduet i tredje etasje og auraer

Lukthallusinasjoner: bensinlukt fra kroppen min.

Hørselshallusinasjoner: Fjern korsang, stemmen til moren min som roper på meg konstant.

Vrangforstillinger: Dette er det vanskeligste punktet fordi det er ting jeg har blitt fortalt er vrangforestillinger uten at jeg klarer å tro på det. Det siste er at jeg tror noen har hacka seg inn på dataen min og lest dagboka mi der for deretter å skrive veldig private ting om meg på veggene rundt omkring i området der jeg bor. Disse meldingene er så helt klart myntet på meg at jeg klarer ikke å tro at det er en vrangforestillinger selv om jeg har blitt fortalt at det er det.
En annen ting er at jeg har stemmer inne i hodet som minner om hørselshallusinasjoner uten at det er det fordi jeg hører dem ikke med ørene mine. Det er mer som om de blir telepatert direkte inn i hjernen min. For en stund siden var jeg overbevist om at de var demoner som prøvde å overta hele meg og gjøre meg til en zombie i deres tjeneste.

Hmmm, alt det her blir overforenklinger. Alle mine psykoser har vært kompliserte og fulle av symbolske hendelser. Det er egentlig ikke mulig å si noe kort om dem uten å utelate en hel del.