Tips, budskap

Mer
5 år 7 månader sedan #1091958 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips, budskap
Vid schizofreni ger man ofta tillfälligheter stor betydelse. En hostning är en signal till SÄPO.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091959 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tips, budskap
Inwatto, gillar din analys mycket! Att man med tiden blir mättad. Tycker det var en bra beskrivning!
Mer
5 år 7 månader sedan #1091966 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Tips, budskap
Kul med uppskattning, ispegelland. Jag sägs vara bra på att analysera, men inte så bra på att komma fram till vad man ska göra åt det.

Kanske kan Fantasio se det som en dödsfobi han har? Öm i känslorna inför död och sjukdom. Då finns det bot: exponeringsträning. Man utsätter sig för det man är rädd för och blir mindre rädd. Fortsätter se tips och budskap och ser det som naturligt att de ofta handlar om död.

När jag såg antikrist ande överallt, sökte jag inte heller efter det, medvetet. Det blev så ändå, vilket var jobbigt för mig. Antikrist fick ju mycket större makt och inflytande över mitt liv än han ska ha. Så kan det vara med döden för Fantasio. Så, jag förstår att han opponerar sig mot det.

Prata inte med hat i munnen!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1092853 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
A problem shared is a problem halved? Jag vill gärna prata med någon. Är det en dum idé att prata med personalen på en träffpunkt? Jag tänker inte bluddra på i en halvtimma om oviktiga saker. Bara nämna det viktiga. Har en lapp färdig. Budskapen fortsätter komma. Nu ska jag vila.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1092877 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips, budskap
De har nog en psykolog på din öppenvårdsmottagning vänd till denne och prata om vad som helst. Det är liksom en pysventil att prata med en utbildad psykolog hon jag gick till en gång i veckan på sjukhuskyrkan var bra att prata med hon sade du får tänka på vad som helst men du får inte göra vad som helst. Det är en ren pysventil och man får lätta på alla tankar hos en psykolog.

Psykologen och annan personal på sjukhuskyrkan går själva till en utbildad psykolog för att dryfta sina egna tankar. För att få feedback

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1093058 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips, budskap
Nissegossen, Prata med psykologen om att du tror att du skall bli hemlös.