Nya Elvis Presley

Mer
15 år 9 månader sedan #138576 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nya Elvis Presley
Språklära vara det något som hette.
Jag har till och med kvar boken.
Visst fanns det en massa regler när man skrev
uppsats i svenska.
Mer
15 år 9 månader sedan #138577 av Oroad
Svar från Oroad i ämnet Nya Elvis Presley

LillChristina skrev: Men visst finns det väl en svensk grammatik....jag har för mig att jag fick betyg i detta ämne....plus svenska språket och litteraturen....det måste ha varit. Hu gymnasium...det fanns på den gamla goda tiden...samt att det för många av oss är viktigt som en del av vårt vokabulär ....med grammatik alltså....

Varför slösa vår begränsade tid på att skriva grammatiskt korrekt, när personen ändå förstår vad man har skrivit :?:
Mer
15 år 9 månader sedan #138579 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Nya Elvis Presley
Du har en poäng där. Det har aldrig slagit mig förut.

Själv har jag nyligen lärt mig dessa "onomatopoetiska" tecken, typ :), eller varför inte ;-(.

Hurra för mig! Jag är inte längre datoranalfabet.
Mer
15 år 9 månader sedan #138580 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nya Elvis Presley

Oroad skrev: Varför slösa vår begränsade tid på att skriva grammatiskt korrekt, när personen ändå förstår vad man har skrivit :?:

Vi som är schizofrena har väl nästan obegränsad tid.
Jag blir bara förvirrad själv om jag försöker strunta
i grammatiken. .?
Mer
15 år 9 månader sedan #138583 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nya Elvis Presley
Skriv som du talar bara, så kommer orden automatiskt! Det är liksom inbyggt! :tänk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 9 månader sedan #138584 av Oroad
Svar från Oroad i ämnet Nya Elvis Presley

Geta skrev: Vi som är schizofrena har väl nästan obegränsad tid.
Jag blir bara förvirrad själv om jag försöker strunta
i grammatiken. .?

I alla akademiska yrken finns det en oskriven lag om att man måste vara grammatisk korrekt, detta för att dem vill ha bekräftelse om deras intelligens av deras läsare och kollegor. Ett bra minne av grammatik lektionerna är inte ett tecken på en intelligens! Att vara en naturbegåvning på att sjunga, spela gitarr etc etc är en slags intelligens.