Läs min bok, den är schitzofreni.

Mer
20 år 1 vecka sedan #1224 av Hanna_Norr
Alla är vi väll Guds söner och döttrar om vil vill? Själv känner jag mig inte speciellt religös. Jag håller istället på med min egen forskning om tingenes verklighet. Försökskanin är jag själv och allt dokumenteras.
" De galnas hus" är en fantastisk bok. Läste den när jag låg inne sist.
Jag vill rekomendera min bok " Så länge jag är stark". Den kommer om några månader och handlar delvis om schitzofreni. Man kan beställa ett ex redan nu men då får man den via mail.
Mer
20 år 1 vecka sedan #1226 av Abzu
Intressant att du har skrivit en egen bok.
Vilket förlag ligger den på?
Mer
20 år 1 vecka sedan #1230 av Admin1
Hej!

Kul att du skrivit en bok. Jag vet några i USA, som har gjort det. De brukar hänga på www.schizophrenia.com/ och då och då göra reklam för sina alster. Kan du berätta lite mer om boken?

Admin
Mer
20 år 1 vecka sedan #1234 av Hanna_Norr
Tja, jag har tagit mina egna erfarenheter samt interjuvat ett tjugotal patienter som inte mår så bra och ett par läkare. Inhämtad fakta har jag sedan sammaställt till en skönlitterär saga där allt som händer har skett på riktigt. Min bok är mer doukmentär en påhittad om man säger så. Den handlar om fem unga människor på en sluten avdelning sommaren 2003 i Malmö. De har alla olika problem. Huvudpersonen Hanna är deprimerad men har även en del schitzoaffektiva symptom. Eftersom det är hon som berättar är det upp till läsaren att avgöra hur sjuk hon egentligen är. Det finns en flicka Irma, som skär sig själv och förösker ta livet av sig men som verkar jätteglad. Eva som lider av fruktansvärda tvångstankar, Andres som är agresiv och manisk och så LEA. Lea är lite för bra för att vara sann. Alla älskar henne. Hon är den ända som vågar stå upp. Hon är en ängel men blir sjukare och sjukare i schitzofreni.
Det är en arg bok. Jag är inte nådig mot vården eller mot personalen i den. Jag är arg med rätta. Det är en viktig bok och alla som läst den har tyckt om den.
Mer
20 år 1 vecka sedan #1235 av D
Hej Hannah och välkommen hit!

Jag måste fråga dig om du är läkarestud?
Mer
20 år 1 vecka sedan #1236 av Hanna_Norr
Hur så?