Läsande

Mer
18 år 3 månader sedan #31435 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Läsande
De senaste skönlitterära böckerna jag har läst är Elsie Johanssons "Glasfåglarna", "Mosippan" och "Nancy"... såg pjäsen Nancy Viktoria också, som bygger på de två första böckerna... jag tycker att böckerna är väl värda att läsa, och pjäsen gör ett djupt intryck... man blir inte direkt glad av dem... de handlar delvis om tunga saker... men de är bra och välskrivna...
Mer
18 år 3 månader sedan #31439 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Läsande
Jag läser Dagens Nyheter varje morgon ett par timmar. En mycket läsvärd tidning. Jag läser också tidskrifter på biblioteket ett par gånger per vecka. Det finns ganska mycket läsvärt där faktiskt.

Just nu läser jag boken Äppelblom och ruiner av Marianne Ahrne, som handlar om hennes kontakt med Rune, som har schizofreni. Rune vårdas på mentalsjukhuset Långbro, så boken är ganska gammal från 1980. Jag har bra läst halva boken ännu, men den är läsvärd och kan rekommenderas. Den fanns på biblioteket.

En självhjälpsbok som är bra och läsvärd är: Depression - Om konsten att hålla sig uppe: Kognitiv självhjälp . Jag har recenserat denna bok på sajten:
www.viska.se/index.php/recension ... hj%C3%A4lp