Det filmiska problemet!

Mer
17 år 9 månader sedan #43345 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det filmiska problemet!
Jocke! Vem prövar dig? Det är ett religiöst problem för mig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #43347 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det filmiska problemet!
Jocke! Alla människor är interaktiva med varandra, de andra i dig behöver inte ens känna till din existens.

Detta sträcker sig så långt ögat kan nå, och ännu längre.

Det inbegriper förfluten tid och även nutid och allt du gör har aktuallitet i framtiden.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #43349 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det filmiska problemet!
Och du Jocke! Varje själ som lever har lika värde, vi som lever i denna tid, de flesta av oss har fått ut vad vi skall ha i detta livet.

Västerländerna vill ha kakan kvar och ändå äta den...
De flesta tänker inte alls på barnprostituerade i Peru eller ett svältande barn i Afrika eller USA.

Det är bara pengar som gäller.

Kan tala om för dig att det slutar med förskräckelse redan i denna tidsålder. Därefter får vi se.-....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #43351 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det filmiska problemet!

Nissegossen skrev: Jocke! Vem prövar dig? Det är ett religiöst problem för mig!



Då kan jag jag kanske vara glad för en gångs skull, och säga, att det kan vara den dumme som prövar dig! Okey, jag vet ingen är dum! Men lojalitet och diverse förgreningar prövar ditt intellekt till tusen!

Jag har själv valt, att det är gud som prövar mig! Men om man ser det från det omänskliga hållet, där man avsvär sig all skuld som eventuell plågoande, då har man blivit omänsklig!

Jag vet inte om jag kan hjälpa dig?, det känns som att jag kanske är i större behov av att förlösas från misförstånd? Jag vet aldrig jämföra varandras liv? Men jag har satsat hela mitt liv på ingenting, och inser att mitt "atlantis" håller på att sjunka på allvar!

Numera är jag bara en skugga av mitt forna jag! Tyvärr, nu kanske Jocke(Nattvakten slipper ta över rulljangsen?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #43353 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det filmiska problemet!

Nissegossen skrev: Och du Jocke! Varje själ som lever har lika värde, vi som lever i denna tid, de flesta av oss har fått ut vad vi skall ha i detta livet.

Västerländerna vill ha kakan kvar och ändå äta den...
De flesta tänker inte alls på barnprostituerade i Peru eller ett svältande barn i Afrika eller USA.

Det är bara pengar som gäller.

Kan tala om för dig att det slutar med förskräckelse redan i denna tidsålder. Därefter får vi se.-....



Amen, hav förbarmelse med en vindpiskad varelse! Jag hoppas vi har väckt ngn som kanske kan jobba med lika stor frenesi som vi, att avskaffa världens orättvisor!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #43354 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det filmiska problemet!
OK! Godnatt Världen, sett ur min horisont!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum