Det filmiska problemet!

  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #43334 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det filmiska problemet!
Nissegossen,

Du pratar om 20 000 år framåt i tiden! Vad blir det då? Vi har bara kommit 2000 år från jesu födelse! Så nog fan är dina gener utspädda utav helvete! Kan jag gissa bara ur tomma luften? så rör sig befolkningsantalet kring tjugo-trettio miljarder! Alldeles för många!

Men jag tror inte mänskligheten överlever tjugotusen år!

Även om dina framtidsanförvanter har sagt så! Jag vet inte om jag ska utmana dig? Min framtidsperspektiv säger att människan spelar ut sin roll som världens frälsare! Jag tror inte mänskligheten pallar med det enorma ansvaret, att frälsa världens alla djur från det andliga förtrycket, där det förväntas att vi tar ansvar för alla våra gärningar!

Jag kommer ändå, inte närmare svarets gåta, än att vi kan förkasta den närmaste framtiden, som våra frälsare! Mitt enda hopp. är att människor börjar tänka mer kvinnligt!

Vi karlar är ju ändå bara ena jävla schabrak! Nä, fan, nu är jag hemskt trött! Vi hörs!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #43335 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det filmiska problemet!
Jag gissar att selektivisering ordnar befolkningsfrågan....

Med andra ord fler med Schizofreni som tar sitt eget liv i handen, dvs själen....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #43337 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det filmiska problemet!
Du Jocke! De jag samtalar med säger att de är åttatusen år framåt i tiden, de säger att de har kontakt med trehundra tusen år framåt i tiden.

De säger också att himmelriket skall bestå i fyra hundra tusen år framåt som helhet!....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #43338 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det filmiska problemet!
Jo. men jag undrar bara? Selektivism betyder att ett urval sker! Vem är närmast gud? Jag anser Bill Gates inte är mer värd än den afrikanske unge som dör av svält!

Mitt människovärde inbegriper min kamp, att även den fattige ska kunna se min rikedom utan en avundsjuka! Jag vill att den fattige ser mig som en medlem, av att avskaffa fattigdomen!

Tyvärr har jag drabbats av den västerländska rikedomen, att den terroriserar mitt nyvunna tekniska intresse! Men det motsäger inte mitt intresse för afrikanska och sydamerikanska barn!

Okey, att även asiatiska barn har drabbats av fattigdomen! Som ni förstår har jag nog tagit på mig en alldeles för stor börda av världens problem! Men sydamerika ligger mig varmt om hjärtat, särskilt beroende på hur systemet, aldrig ger det barnet en chans, utan tidigt blir prostituerad!

Okey, Afrika då, säger ni? Ett utplundrat världsdel! Med alla dess miljoner hiv-drabbade! Och Malaria! Men det absolut jävligaste systemet är faktiskt i sydamerika! Bogota. Peru, Equador och Colombia och även Bolivia är fruktansvärt beroende av statsmakten USA! En Felipe Rodrigues i
Bolivia, kan inte enbart hänvisa till mitt namn, för att ta sig ur smutsen!

Så, jag tror Sverige fortsättningsvis får fortsätta leka i andra divisionen, vad gäller att hjälpa världens lidande befolkning!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #43341 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det filmiska problemet!
Med andra ord Jocke, var dig själv och gör dig själv ingen skada.

Kan bara säga att själen i dig rymmer mycket liv.
Om du inte kan acceptera dig själv och vill slåss mot dig själv, kan du själv inte överleva.

Den som inte kan hålla fred med sin nästa överlever inte.
Om du slåss med dig själv och andra i tanken får du dubbelt skit tillbaka och du blir också provoserad till att göra mycket dumma saker.

Var nykter om det går, och gör ingen skada mot dig själv och/eller andra så får du leva, kanske det kommer en tidpunkt, när/där du får ett nytt liv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #43343 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det filmiska problemet!
Herregud Nissegossen! Jag kämpar mot de krafter inombords som ser lättja som en enkel väg att lösa problemet! Jag är van vid att jobba hårt!

Jag känner att mina röster är som mina främlingar, som oftast tar del av min vardag utan att förstå mitt problems innebörd!

Andra människor gör anspråk på mitt liv, utan att förstå innebörden av deras faktiska handlande! Du förstår, jag agerar ibland inte nyktert, men mina känslor säger något annat!

Jag ska inte behöva stå till svars för mina gärningar, annat än mot Gud! Jag tycker faktiskt en del uppför sig som att dem kan missrikta en människas tanke, mot vad som ursprungligen var tänkt!

Vars är världen på väg?