Tråden om Skräckfilm

Mer
5 år 6 månader sedan #1096303 av Richard
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1096305 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om Skräckfilm
Hon tvåa från höger påminner om den vulgära kvinnan känd från skräckbranschen. Elvira någonting. Säkert avsiktligt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1096528 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om Skräckfilm
Gunnel Arrbäck, censurtanten nummer ett, verkar faktiskt ha ett genuint filmintresse. Vad gjorde hon i stalinistiska Statens biografbyrå?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan #1109529 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om Skräckfilm
Hittade en riktigt rutten film i en trave. "Night of the living dead: Resurrection" (renommésnyltning) heter den enlgit Google. "Night of the living dead: Re-animation" (renommésnyltning ggr två) står det på mitt omslag. Köpte den för att Jeffrey Combs var med, vilken nit jag gick på. Jag är svag för zombiefilmer, men denna var minst sagt svag. Det finns inte en enda häftig scen! Såg att den fick riktigt dåligt betyg på IMDB, de gick att lita på även denna gång. Varning, varning!
Mer
5 år 5 månader sedan #1109559 av björk
Svar från björk i ämnet Tråden om Skräckfilm
Vi såg en film hos forna

Eller ja hos Bjarne (jag hette ett tag så) blue velvet ngnting.

Där var det ett avskuret öra
i ngn påse (brun beige) med myror på upphittad

Dem bor i Malmö numera innan bodde de i Blekinge nu bor de mitt i smeten av våld


Jag hade en gång en hallucination kom jag nyss på att jag var rädd för företeelsen
att sväva innan jag gick och la mej. Jag har haft en till att en som gick i klassen under på högstadiet som sparkade under ifrån på skolväskan.

Men att hen stod i rabatten nerför och gjorde ett surr ljud sen ett pang ljud läte.

Jag har de rätt skralt med hallucinationer jag har sett myror när jag vaknat hypogogiska hallucinationer dem myrorna har jag sett i nåra gånger.

Däremot är jag en fena på att prata med andar o.s.v

Jag är ett medium och klärvoajant men vill inte eskalera mig i fördjupning därför att jag har ingen lust..

Men hela stommen har jag grundplatå...

Men anser det inte kewl inte kewl alls därför får detta bistå mig och gå mig förbi"
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 4 månader sedan #1115925 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om Skräckfilm

"The evil" var en av de häftigare filmer man såg som ung. Den har en svensk titel, det visste inte jag. "Djävulen slår till". Vilken frän filmtitel.