Abilify är det så bra som det låter...

Mer
16 år 3 månader sedan #104080 av Nissegossen
Bistånds bedömare skall höra av sig den åttonde i denna månad. Hon kommer efter tidsangivelse då att komma hem till mig med en socialsekreterare.

Du kan ju själv prova Abilify för man är ju individer. Det är ju inte alls säkert att det bara för det att den inte passade mig inte passar dig!
Det är ju verkligen synd om du gick miste om en medicin på grund av att den inte passade mig. Tycker trots allt att du skall pröva!

I förlängningen genom gen tekniken kommer all medicin säkert att individ anpassas. Men frågan är, vad kostar det då? Dessutom, lever jag då?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 månader sedan #104082 av Bitte

Figuren skrev: Jag tar Abilify på morgonen så tidigt som möjligt. Men jag använder sömnmedicinen Imovan till natten. (har atgit bort Propavan och Nozinanen, nyligen) Inatt sov jag ca 12 timmar med 3 uppvaknanden men det gick att somna om.
Abilify kan orsaka sömnproblem det är därför bäst att ta den på morgonen.

Nu har jag fått stora sömnproblem sover ett par timmar och kan inte somna om, det är tredje natten nu. Och för att kompensera det tar jag fler Imovan, det är inte bra. Någon som vet om ett dundermedel mot sömn där man bara behöver 1 tablett för att slockna utan att vakna stup i kvarten ?
Mer
16 år 3 månader sedan #104087 av Geta
Det är trots allt kanske det priset som man får betala -
att vara litet känslomässigt avstängd för att kunna hålla
balansen.
Att få alla känslor tillbaka kan vara en för stor
omställning särskilt om det inte går att sova samtidigt.
Nissegossen du har iaf försökt två ggr att gå över till
Abilify.
Mer
16 år 3 månader sedan #104092 av Nissegossen
Ja, jag vet Geta....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • aivo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #104119 av aivo
ja kanske borde sluta med Abilify också.. för en vecka sedan va ja nästan gränspsykotisk efter ja sovit så lite.. Zyprexan va starkare så ja kanske ska gå tillbaka till den, på den sov ja bättre och hade mindre symptom :rolleyes:

ja vet inte.. måste snacka med min läkare om detta, kanske ska höja dosen Abilify men ja tvivlar att effekten blir lika bra som zyprexa ändå
Mer
16 år 3 månader sedan #104125 av Admin1

Figuren skrev: Nu har jag fått stora sömnproblem sover ett par timmar och kan inte somna om, det är tredje natten nu. Och för att kompensera det tar jag fler Imovan, det är inte bra. Någon som vet om ett dundermedel mot sömn där man bara behöver 1 tablett för att slockna utan att vakna stup i kvarten ?


Du kanske kunde använda Propavanen, som du har hemma. Ger litet långvarigare effekt än Imovane.

Nissegossen,

Det har gjorts studier på byten av antipsykotika och 75 % går tillbaka till sitt gamla preparat. Det är ganska få som byter egentligen.