Propavan!

Mer
19 år 4 månader sedan #7192 av ninni
Propavan! skapades av ninni
Jag har haft en tid med sömnsvårigheter och tog därför en Propavan i går fväll! Efter ca 45 minuter började jag känna mig yr och bestämde mig för att gå och lägga mig. När jag var i badrummet såg jag mönster på kaklet och tyckte mig även se figurer i gult/rött! Jag bestämde mig för att inte fokusera på det utan gick och lade mig! Jag har inte stekt skor eller något sådant i natt utan sovit lugnt, men har en besvärlig hang-over i dag. och den tabletten har jag förstått ändå ska vara ganska snäll!
Har någon annan en liknande erfarenhet av den medicinen?

Ninni :!:
Mer
19 år 4 månader sedan #7194 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Propavan!
Man blir trött på morgonen av Propavan, den sitter i rätt länge.... kanske är det bättre att krypa i säng inom en halvtimme efter det att du tagit tabletten, så att du kan somna istället för att se mönster och dyligt... det beror nog på att tabletten börjar verka och du börjar glida in i sömn... vad bra att du sover på dem...
Mer
19 år 4 månader sedan #7195 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Propavan!
Jag har använt Propavan i säkert 7-8 år, men aldrig upplevt något liknande. Jag sov bra på det och utan direkt hang over. Enda nackdelen var när jag tog två tabletter en kväll. Jag blev extremt torr i munnen av det. Väldigt obehagligt. Om man har risk att få tardiv dyskinesi bör man helst undvika att använda Propavan särskilt under lång tid.
Mer
19 år 4 månader sedan #7213 av ninni
Svar från ninni i ämnet hallisar
tardiv dyskinesi, vad är det Admin?
Jag blev väldigt torr i munnen, men hur förklara hallisarna?!
ninni
Mer
19 år 4 månader sedan #7214 av ninni
Svar från ninni i ämnet Tack!
Tack till dig Isa-Alise, du är alltid så gullig och vänlig trots att jag vet att du stundtals har det väldigt jobbigt, så än en gång tack och
GOD JUL
Mer
19 år 4 månader sedan #7220 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Propavan!
Jag har kontrollerat i FASS och hallucinationer är inte en känd biverkan för Propavan. Det är väldigt många som har fått Propavan genom åren, så om det kan ge hallucinationer borde det vara känt redan tycker jag.

Tardiv dyskinesi är ofrivilliga rörelser, som kan uppstå efter långtids behandling med antipsykotika, men också av vissa andra läkemedel. I FASS står det för Propavan:
"Vid långtidsbehandling har enstaka fall av tardiva dyskinesier rapporterats hos patienter med alkoholmissbruk och/eller samtidig behandling med neuroleptika."